Nordic Aero CPH i betalingsstandsning

Terminal3

ScanFlyer Blue
Handlingsselskabet Nordic Aero er gået i betalingsstandsning. Om det kun gælder deres afdeling i CPH eller hele norden skal jeg ikke kunne oplyse.

Selskabet lukker i CPH i løbet af kort tid.

Det forventes at Novia overtager størstedelen af handlingen, om ikke andet midlertidigt. KL, AF og BT skulle allerede fra i morgen, fredag 19JUN08, flytte fra Nordic Aero til Novia.
 
Om det kun gælder deres afdeling i CPH eller hele norden skal jeg ikke kunne oplyse.

Seperate selskaper - kun CPH som berøres. NA overtok vel noen tapskontrakter fra Servisair som lukket ned for en tid siden. Forøvrig er det stor bevegelse i det Skandinaviske handlingmarkedet.

Novia solgte som kjent deler av sin svenske del til Menzies for noen måneder siden, Menzies har etablert seg fra scratch i CPH, mens de har gjort oppkjøp både i Oslo (Northport) og på Arlanda (Finnhandling/Northport og Novia).

Ser førøvrig ut til at Sterling både sørget for etableringen og nedleggelse av Nordic Aero i CPH :8:
 
BT gik over til Nordic Aero efter SGS. Men næsten dagen efter betalingsstandsning gik det over til Novia.

Det er de færreste pax der kan forstå at check-in til BT er i T2 når alle andre SAS-partnere har check-in i T3...
 
Vi har samma problem på ARN också då folk kommer till os och undrar var f-n vi inte har BT längre. Sen blir kaoset totalt när BT/SK har codeshare på en del sträckor.
 
Hvorfor gikk BT fra sin egen allianse's handlingselskap? Spesielt codeshare samarbeidet virker da lite gjennomtenkt med forskjellig handler?
 
"Hos Novia bød i dag ydermere på den overraskende nyhed om at Star Alliance selskabet SWISS bliver kunde fra 1. september. Det schweiziske selskab forlader SGS Handling, ifølge SWISS selv fordi selskabet har fået ”et bedre tilbud” fra Novia Handling. Skiftet vurderes i branchekredse som bemærkelsesværdigt, netop fordi SWISS, som et Star Alliance selskab, nærmest er ”født kunde” i det SAS-ejede SGS Handling. Andre betoner dog, at det i dagens marked alene er markedsvilkårene, som afgør hvor flyselskaberne placerer deres handlingkontrakter. Hvilket også bestyrkes af, at det 47 % SAS-ejede airBaltic også er gået til Novia og ikke til familiemedlemmet SGS Handling."

Oops.... Swiss velger bort SGS også. Aner forsatt blodrøde SGS tall for CPH. Er dette resultat av endret strategi hos SGS tro? (mere fokus på å gjøre all kunder lønnsomme) Har hørt om prisjusteringer fra SGS over hele fjøla for å gjøre driften lønnsom.
 
Back
Top