Nordea: Selg SAS, kjøp DY

AirbusTrond

ScanFlyer Mile High Club
Nordea: Selg SAS, kjøp DY

Aksjeeierne i SAS bør selge sine aksjer og heller kjøpe i konkurrenten Norwegian Air Shuttle.

Det er rådet som blir gitt i morgenrapporten til Nordea i Danmark.

http://e24.no/boers-og-finans/nordea-selg-sas-og-kjoep-norwegian/20081070

NRK Dagsnytt har snappet opp saken, og melder også:

Flyselskapet Norwegian har nå en høyere børsverdi enn det tradisjonsrike SAS. Norwegian har en verdi på 3,7 milliarder kroner, mens SAS har en verdi på 3,5 milliarder kroner.

Re: Nordea: Selg SAS, kjøp DY

Det är ironiskt.
NORDEA har precis s..om SAS, blivit "räddade" av svenska staten när banken var konkurrsmässig.

NORDEA sitter själva på en tickande bomb..den svenska bostadsmarknaden, som anses vara en av världens mest övervärderade & NORDEA är såklart den enskillt största långivaren i Sverige.

NORDEA sitter själva på en tickande bomb..den svenska bostadsmarknaden, som anses vara en av världens mest övervärderade & NORDEA är såklart den enskillt största långivaren i Sverige.

Jeg forstod ikke ironien, men det skyldes nok meg.

Vidar

Det är ironiskt.
NORDEA har precis s..om SAS, blivit "räddade" av svenska staten när banken var konkurrsmässig.

Å. Nå tror jeg at jeg forsto ironien.
Nordea har tidligere blitt reddet av den svenske staten, og sitter nå på store utlån som i fremtiden vil gjøre at den svenske staten må redde Nordea en gang til, mens hele kommentaren egentlig dreier seg om å forsvare at eierne til SAS, bl.a. Sverige, Norge og Danmark har skutt inn penger i SAS, flere ganger.

Ja er det ikke ironisk.

Vidar

Back