Nok en Lufthansa Biz rapport…. ”Weekend Getaway to Hong Kong”

Re: Nok en Lufthansa Biz rapport…. ”Weekend Getaway to Hong Kong”

Right-turn og heading rett over HK sentrum omtrent:

81.jpg

82.jpg

Gamle ”Kai Tak Airport” sett fra LH 739:

83.jpg

Et velkjent landemerke:

84.jpg

85.jpg

86.jpg

Fortsatt under klatring:

87.jpg

Etter en liten tur på toalettet (hvor jeg også fikk knipset disse 2 bildene av kabinen bakfra) var det mat & drikketid igjen:

89.jpg

90.jpg

88.jpg

Meny LH 739 som følger:

LH_MenuFront.jpg

LH_Menu_739.jpg

LH_Menu_730_Drinks_Wine_Champagne.jpg

LH_Menu_730_Drinks_Wine_Red_Drinkslist.jpg

Startet med noe nøtter og vin/vann (fortsatte med italieneren til forretten):

94.jpg

91.jpg

92.jpg

Mutter`n holder seg til rødt:

93.jpg

Så var det litt forrett:

95.jpg

96.jpg

98.jpg

Forrett mutter`n:

97.jpg

Nøt utsikten over fjellplatået mens jeg spiste og koste meg:

99.jpg

100.jpg

101.jpg

102.jpg

Jeg valgte den tyske hvite til hovedretten som var fisk. Vin og fisk smakte faktisk veldig bra syntes jeg.

104.jpg

105.jpg

106.jpg

Hovedrett mutter`n:

107.jpg

Så var det dessert/frukt/ostetid. Valgte litt portvin til dette:

108.jpg

109.jpg

110.jpg

111.jpg

112.jpg

Ble kaffe & en Bailey`s etter maten, dog ble det noe turbulens – og resultatet er relativt synlig på bildene....

113.jpg

114.jpg

115.jpg

116.jpg

På tide å slappe av litt....

117.jpg

118.jpg

119.jpg

Ble tilbudt et lite mellommåltid underveis som vi ikke kunne takke nei til:

120.jpg

121.jpg

Høyt skydekke hele veien – her ”sneier” vi en liten topp:

122.jpg

123.jpg

Både mutter`n og jeg slappet av litt, og vips så var det på tide med mat igjen:

124.jpg

125.jpg

125_1.jpg

126.jpg

127.jpg

128.jpg

129.jpg

Denne kameraten fulgte oss litt på veien før den seg ifra oss....

130.jpg

131.jpg

Kondensstriper fra en 2 motors?

132.jpg

Litt mer avslappning.... ;)

133.jpg

Så var det tid for nedstigning:

134.jpg

135.jpg

136.jpg

Videreforbindelser ble opplyst via skjermen:

137.jpg

Tysk jord til syne:

138.jpg

139.jpg

140.jpg

141.jpg

På bakken etter en relativt lang flight:

142.jpg

Litt fra FRA:

143.jpg

144.jpg

145.jpg

146.jpg

147.jpg

148.jpg

@ Gate FRA

149.jpg

Innholdet i Amenity Kit: (samme på MUC-OSL)

innhold2.jpg

innhold1.jpg

Etter en lang gåtur på en stressende FRA Airport – endte vi opp på loungen igjen. Fikk i oss litt fast føde samt drikke, før vi ruslet mot gate for avgang til OSL.

LH_FRA_map.jpg

[size=+2] FRA - OSL[/size]

LH 864 FRA - OSL
Aircraft: A 319
Reg: D-AILM
Seat: 1K
ETD: 2155
PUSH: 2219
TO: ?
LANDED: 2349

Ikke mye fra dette legget. Rimelig trøtt og sliten, samt dårlig fotolys.....

1.jpg

Bildeskarpheten er omtrent slik jeg følte meg på dette tidspunktet.... ;)

2.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Eneste jeg bestillte på turen....

8.jpg

@ Gate OSL:

9.jpg

Det var det for denne gang. Takker igjen for at du har lest denne TR`en også.

Lufthansa syntes jeg leverer helt greit sett ift. diverse andre selskap jeg har reist med. Bra og attentivt crew på alle flyvningene vi hadde. Noe utdatert kabin, men behagelig nok for mitt vedkommende. Enkelte av sandkasseselskapene holder nok noen hakk høyere nivå på både hard og softprodukt vil jeg påstå, men som sagt; vi var egentlig ganske fornøyd med LH i biz .

Hong Kong var veldig bra, bedre enn sist hvor det var kaldt og dårlig vær. Hotell Eaton Smart var greit med god beligenhet, men som all andre hotell i HK – dyrt. Vil fint kunne bo der igjen hvis HK skal besøkes igjen.​

Mvh
HS-TLD, Mutter`n & Reisemakker

Veldig bra rapport, og mangler definitivt ikke dokumentasjon her!!!

Nok en strålende rapport, fra en som tilhører eliten når det gjelder TripReports på forumet. Takk. :)

Takk for en meget detaljert rapport.

Som jeg har sagt ved dine tidligere rapporter, jeg digger alle bildene! Tusen takk for at du gjør det, jeg vet det er en liten jobb i seg selv, spesielt på hjem-strekket :)

I tillegg liker jeg veldig det personlige preget du setter på dine rapporter, og jeg syns du har en skam kul mor som ble med!

Meget grundig dokumentert dette her! Skulle ikke tro at du fikk gjort noe annet enn å ta bilder på turen, hehe.

Kjempefin rapport! Kjenner igjen det meste av servering ombord fra min egen tur. Merkelig at de kjører med samme meny 2 måneder på rad egentlig.

Skjønner det er trygt for deg å ha med mamma på tur, hehe!;)

BF:cool2

Som vanligt är det med stor glädje jag läser dina rapporter. Bra foton och en personlig stil som jag tror vi är många som gillar.

Tack!

Utrolig bra som vanlig... man foeler at man er paa reise naar man leser rapportene dine, og de skaper jo en veldig reiselyst.

Kult aa reise med muttern...

Saa fancy layout det har blitt ogsaa naa da... har du blitt webdesigner??

Veldig bra rapport! Gleder meg til jeg skal til Hong Kong i jula!

Takk takk! Utmerket rapport :up: Skulle tatt en tur til HK når jeg bodde i Asia

Veldig bra rapport, og mangler definitivt ikke dokumentasjon her!!!

Takk skal du ha Superhai - hyggelig at du leste!

Nok en strålende rapport, fra en som tilhører eliten når det gjelder TripReports på forumet. Takk. :)

Takk for hyggelig tilbakemelding pgaa, setter stor pris på det...:)

Takk for en meget detaljert rapport.

Hei Dag - hyggelig med tilbakemelding fra "Sjefen" for TR`s....:D

Takk for at du leste!

Som jeg har sagt ved dine tidligere rapporter, jeg digger alle bildene! Tusen takk for at du gjør det, jeg vet det er en liten jobb i seg selv, spesielt på hjem-strekket :)

Hei petter380, takk for flott tilbakemelding - det settes pris på! :)
Du har jo noen flotte TR`s selv med mange fine bilder, og vet jo som du sier at det ligger litt jobb bak. Syntes selv det er flott med mange bilder i reiserapporter....

I tillegg liker jeg veldig det personlige preget du setter på dine rapporter, og jeg syns du har en skam kul mor som ble med!

Hehe...ja, mutter`n er skamkul ;) Takk for at du leste!

Meget grundig dokumentert dette her! Skulle ikke tro at du fikk gjort noe annet enn å ta bilder på turen, hehe...

Haha...nei du kan så si...liksom blitt en vane å dokumentere reisene med bilder, så tenker ikke så mye på det lenger. Er nok andre som sikkert ser litt rart på meg underveis vil jeg tro...(også mutter`n & Reisemakker...)

Kjempefin rapport! Kjenner igjen det meste av servering ombord fra min egen tur. Merkelig at de kjører med samme meny 2 måneder på rad egentlig.

Tja, strengt tatt enig. Er vel mer vanlig med menybytte hver måned, er det ikke?

Skjønner det er trygt for deg å ha med mamma på tur, hehe!;)

BF:cool2

Hehe...ja, er nok en liten "mammadalt" skal vite...:D

Takk for at du leste BF!

Hilsen "Mammadalten..."

Som vanligt är det med stor glädje jag läser dina rapporter. Bra foton och en personlig stil som jag tror vi är många som gillar.

Tack!

Hei Fredrik74! Mange takk for finfin tilbakemelding - jeg setter stor pris på det. Veldig hyggelig at du liker reiserapportene!

Utrolig bra som vanlig... man foeler at man er paa reise naar man leser rapportene dine, og de skaper jo en veldig reiselyst.

Hei SudCaravelle! Hyggelig at du likte denne rapporten også....reiselyst er jo en bra ting...right? ;)

Kult aa reise med muttern...

Ja, mutter`n reiser jeg gjerne på tur med....:D

Saa fancy layout det har blitt ogsaa naa da... har du blitt webdesigner??

Hehe...nei, har ikke endret yrkestittel så langt jeg vet...var det fancy dette da...?

Veldig bra rapport! Gleder meg til jeg skal til Hong Kong i jula!

Hei Sindre, hyggelig at du likte rapporten! HK i jula høres veldig bra ut - husk "varmt" tøy, vi hadde ned mot 11 grader der i januar...

Takk for at du leste!

Takk takk! Utmerket rapport :up:

Hei MountainDew - takk for flott tilbakemelding!

Skulle tatt en tur til HK når jeg bodde i Asia...

Er vel ikke for sent enda - er det vel...? ;)

Bra rapport med masse bilder, masse bilder det liker jeg godt!
Men fy så langt å reise for en weekend da - sprekt må jeg si å ennå sprekere
av din mor :-).
Må si meg enig i tideligere kommentar her, at å dokumentere så bra på hjemveien er uvanlig bra, har erfart selv at på returen da er det lett å miste fokus, turen er liksom slutt og engasjemanget noe synkende, jeg klarte ikke dokumentere så bra på min retur, men her hos deg er det fult trykk hele distansen ut.
Ser at menyen til LH er stort sett den samme som i Juli, men det gikk jo også fram av menyen at den var for Juli og August.
Opplevde du noe forskjell i engasjemanget/kvaliteten fra crew på de ulike leggene?

Last edited:

Sparte denne rapporten til fredagskvelden og angrer ikke på det! :up: Top notch!

Fin rapport og fine bilder.
Finns der alternate for oss som ikke orker alle trappene opp til disse Budda figurene? Sånn ala rulletrapp f.eks:8:
Bare husk å lade batteriene, de i fingrene og til neste tur

Bra rapport med masse bilder, masse bilder det liker jeg godt!

Men fy så langt å reise for en weekend da - sprekt må jeg si å ennå sprekere
av din mor :-)...

Takk for fin tilbakemelding ruby1968l -det settes pris på!

Ja - det er ei sprek mor jeg har, men hun er veldig reisevant, og har flere slike "weekender" i året...;) Selv syntes jeg en slik reise bare er gøy...(kan jo skjønne at noen finner dette langt for en weekend...:p)

Må si meg enig i tideligere kommentar her, at å dokumentere så bra på hjemveien er uvanlig bra, har erfart selv at på returen da er det lett å miste fokus, turen er liksom slutt og engasjemanget noe synkende, jeg klarte ikke dokumentere så bra på min retur, men her hos deg er det fult trykk hele distansen ut. Ser at menyen til LH er stort sett den samme som i Juli, men det gikk jo også fram av menyen at den var for Juli og August.

Hehe....ja, trykket er vel kanskje ikke like fullt på returen - skjønner jo det, men personlig liker jeg jo at man får en "helhet" av reisen....

Opplevde du noe forskjell i engasjemanget/kvaliteten fra crew på de ulike leggene?

Kom kanskje ikke godt nok frem dette med crew på turen...

Intraeuropeisk (OSL-MUC - FRA-OSL) var crew servicemindede og opplagte.

Intercontinentalt så var det kanskje en liten forskjell ved at MUC-HKG var en nattflight, og bar kanskje noe preg av at man (crew og noen passasjerer) ønsket serveringen raskere avsluttet, men dette er vel ganske normalt. Dog fulgte de da tydeligvis ekstra godt opp om de som valgte "full servering" ut i natten...Flere runder med drikkevognen og vannrunder hadde de òg. Hyggelige og servicemindede CA`s.

HKG-FRA med et noe yngre crew, ihvertfall i biz. To CA`s så ut til å ha "fremre" seskjon, og disse var veldig hyggelige og serviceminded, spesielt en yngre asiater. Mutter`n ble flere ganger tilbudt (og aksepterte) en hvitvin fra FIRST, noe jeg syntes var utover hva man kan forvente. Ellers bra opplevelse av andre CA`s som "var innom" setet.

Sparte denne rapporten til fredagskvelden og angrer ikke på det! :up: Top notch!

Hei Novair! Hyggelig at du likte rapporten - takk for at du leste!

Fin rapport og fine bilder....

Hei krølle - takker for fin tilbakemelding...

Finns der alternate for oss som ikke orker alle trappene opp til disse Budda figurene? Sånn ala rulletrapp f.eks:8:

Nei.. så langt jeg kunne få med meg var det ingen alternativer til de 240 trappetrinnene. Ser dog at Wikipedia informerer om følgende:

Wikipedia.....though the site also features a small winding road to the Buddha for vehicles to accommodate the handicapped.

Bare husk å lade batteriene, de i fingrene og til neste tur

Hehe...batterier og fingre er alltid ladet...;)

Takk for at du leste!

Flott rapport! Fristet å reise tilbake til Hong Kong når jeg ser disse bildene!

Back