Nok en gang er SAS mest punktlig i Europa!

Veldig bra - de få gangene jeg har opplevd forsinkelser på OSL-STO de siste månedene har vært på flights operert av SAS Sverige....

Det må vel presiseres at det SAS Norge det her er snakk om - resten av SAS ligger nede på femte plass

Men 1., 3. og 5. plass er alle respektable plasseringer. Norwegian havnet på 9. som heller ikke er helt halvgærnt blant de 47 selskapene i undersøkelsen

Dette får meg til å tenke tilbake til julen da jeg satt 11 timer på Værnes mens Norwegian-flyene gikk hele tiden...
Men uansett, gratulerer SAS :)

Uansett en meget hyggelig og viktig melding - slikt kan det bli penger i kassa av!

Vel.. Norwegian er ikke langt unna de heller, 9 plass blant de fleste og best blant de billigste. Dette var gode nyheter. Heia "ON Time"!!!!

Dette er vel et meget sterkt bevis på hva motiverte ansatte kan få til. Tror ikke resultatet hadde vært så bra om SGS, STS og andre avd. hadde blitt solgt ut. Så får vi bare håpe at våre kolleger i Sverige og ikke minst Danmark er villige til å lære av oss i Norge! Stå på folkens, dette gjør at vi kan ga i våre uniformer med hevet hode!

Vet ikke om det gir penger i kassen, men det er uansett veldig hyggelig lesing.

Gir vel penger i kassen i den form av at man kan fly "saktere" (altså ikke gi på for å fly inn igjen tiden), mindre overtid (på gate/stuere/teknisk som må stå uteover kvelden og vente på flyet..). :)

Flott dette, og gjør meg enda mer stolt av å være ansatt i SAS! :D

Nå virker det vel kanskje som jeg syter her og jeg tviler ikke på at SAS og de ansatte gjør en god innsats for å være on-time, men utifra artikkelen kan det jo virke som om det kun er de ansattes fortjenste at SAS Norge har god punktlighet.

Klarte ikke helt å finne ut hva flight stats tar hensyn til. Om man har en slot og kommer sent inn regnes vel det som en forsinkelse. Dette er ofte noe selskapet har liten innflytelse over. Våre forsinkelser skyldes ofte slot inn til eller utifra Wien som har mangel på flygeledere (lyder det kjent).

Skal bli spennende å se utviklingen når vinteren kommer til Norden igjen for alvor.

Veldig bra av SAS dette! Merker at de 9 gangene jeg har flydd med SAS de to siste månedene har alle flyvningene vært presise! Bra.

Nå virker det vel kanskje som jeg syter her og jeg tviler ikke på at SAS og de ansatte gjør en god innsats for å være on-time, men utifra artikkelen kan det jo virke som om det kun er de ansattes fortjenste at SAS Norge har god punktlighet.

Klarte ikke helt å finne ut hva flight stats tar hensyn til. Om man har en slot og kommer sent inn regnes vel det som en forsinkelse. Dette er ofte noe selskapet har liten innflytelse over. Våre forsinkelser skyldes ofte slot inn til eller utifra Wien som har mangel på flygeledere (lyder det kjent).

Skal bli spennende å se utviklingen når vinteren kommer til Norden igjen for alvor.

Ut fra hva jeg kan se, er det kun ANKOMST, som er måleparameter.

Og forsinket ankomst skyldes ofte ting selskapet ikke er herre over.

Så SAS Norge har hatt flaks 4 måneder på rad?

Forsinket ankomst vil jo også si hvis et fly skal fly en rute, men flyet tar av en time forsinket, pga det så lander det også en time forsinket (men den brukte planlagt tid på selve reisen), så blir det registrert som en time for sein ankomst....

Så SAS Norge har hatt flaks 4 måneder på rad?

Nei, men jeg tror plassene de flyr til har en viss innvirkning. Mange av flyplassene SAS Norge flyr til, bare se på alle flygningene de har innenriks i Norge, er til plasser med heller lite trafikk. Samme med Widerøe for den saks skyld.

For spikke fliser var de vel heller ikke først 4 måneder på rad heller, bla. ikke i august.

Back