Noen tanker rundt First class priser

Da skjønner du ingenting ;)
På dette forumet alene finnes det en haug med folk dom betaler for sine egne C billetter, noen også F. Jeg flyr ikke bak gardina på intercont, ferdig med det og jeg kjøper minst to t/r i året i C selv. Kampanjer på sommeren og rundt jul koster ca 2300 USD t/r USA -Europa. Slett ingen upris, særlig med de økonomiprisene vi ser på sommeren

Og så er det nok en drøss som har en litt fleksibel arbeidsgiver som betaler Y/Y+, men lar meg booke i C mot at jeg betaler mellomlegget selv (evt. oppgraderer med poeng). Det finnes tidvis et meget godt utvalg av muligheter for å komme seg foran gardina. Noen ganger koster det litt, men kost/nytte er for meg ofte helt grei.

Da skjønner du ingenting ;)

På dette forumet alene finnes det en haug med folk dom betaler for sine egne C billetter, noen også F.
Utfordringen er vel hvor stor denne "haugen" er. Jeg har null tro på at de som frekventerer dette forumet er representative for flykundene i Norge.

Utfordringen er vel hvor stor denne "haugen" er. Jeg har null tro på at de som frekventerer dette forumet er representative for flykundene i Norge.

Haugen er nok ikke så liten. Jeg har gravd litt i hodet og kommer frem til at jeg har lest dette i flyselskapers investorpresentasjoner. BA ihvertfall.

Satt i går sammen med en amerikaner OSL-LHR som hadde betalt $12K tur retur OSL-YTO med første klasse BA mellom LHR og YTO. Han syntes det var dyrt, men hadde ikke noen tanker på forskjellen i pris/komfort mellom biz og første klasse. Ironisk nok ble jeg oppgradert til første klasse selv LHR-BOS, må være fordi jeg de muligens ser meg som prospektiv BA-kunde (er bronze men blir silver ila. august). Kort på tur på rundt 6 timer, men ikka f om jeg hadde betalt selv. Til det er forskjellen mellom biz og første klasse for marginal.

Back