• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noen som sa flygeryrke ikke er glamorøst lenger?

• Thread starter Thread starter OMW
  • Start date Start date

OMW

Noen som sa flygeryrke ikke er glamorøst lenger?

EXPATRIATE B777 CAPTAIN IN SINGAPORE

Singapore Airlines invites applications for the position of expatriate B777 Captain Singapore.

Requirements:

Applicants should have at least 7000 hours total inclusive of 3000 PIC hours on commercial jets in international operations.

Preference will be given to applicants with Glass Cockpit/Flight Management Systems experience.

Applicants with a current B777 rating are required to have a minimum type experience of 1000 PIC hours.

Training Bond:

Pilots without a B777 type rating will be given conversion training, and are required to enter a training bond and provide a bank guarantee for a period of 5 years from completion of conversion training.

Annual Remuneration Package:

Approximately $175,000 after completion of line training. In addition, depending on the Company’s performance for each financial year, a profit sharing bonus may be paid.

Service Benefits:

Privilege Travel: Free air travel for employee, spouse and eligible dependants once a year. Discounted travel on other occasions.

Other Benefits: Annual leave and medical/dental assistance for employees.

Additional Benefits: Expatriation allowance, and assistance for housing and child education.

Tenure: The offer is for contracts of up to 5 years with prospects for extension.

Application Details
Please download this application form; complete and e-mail it together with copies of your supporting documents to captain_recruit@singaporeair.com.sg.

If you are not able to obtain the application form, you may submit a detailed resume of your personal and educational data, career history, as well as flying experience with a breakdown of your total flying hours into command and non-command hours and by aircraft types flown.

If submission is by hardcopy, please send to:

Manager Flight Operations (HR & Admin)
Flight Operations Division
Singapore Airlines
SIA Training Centre (STC – 04C)
720 Upper Changi Road East
SINGAPORE 486852

---------------------------------------
Tror ikke jeg hadde klagd hadde jeg sittet i venstresetet i en glasscockpit i det firmaet med den "startlønnen". :sarc

Replying to Topic 'Noen som sa flygeryrke ikke er glamorøst lenger?'

hmm, lurer på om fightsimulaor timer teller ;)

send en mail og spør! :D

Og hvor mye står Singapore dollaren i?
Har nå sjekket! Kommer an på om du kjøper eller selger men ca NOK 4.
Det blir ca NOK 700.000.- for å være skipper på en widebody. Det er vel ca halvparten av hva det burde ha vært. Forøvrig er det dyrt å leve i Singapore :wow:

Det er som regel USD når det bare står $. Og da blir det litt bedre...

Og da blir det med dagens kurs 1190000 i årslønn.....

Jatakk!:D

Ouch, Singapore dollar, det ante jeg ikke. Da bør bonusen være av litt størrelse før jeg sender over søknad!

:spin:

Med tanke på alle frynsegoder av bonus, lege, permisjoner og ikke minst høye krav til kabinansatte...tror jeg mange ville være interessert :p

Boeingflyer, jeg svarte på det som stod 2 mailer over, da var det USD :spin:

Hvordan vet du at det er Singapore $ ? Jeg synes det ble veldig lite da, sammenlignet med US f.eks.

Back