Re: Noen
Originally posted by Vede
Noe sier meg at Northwest kjører disse flyene sine hardt.
Etter det jeg skjønner er det heller det at det ble funnet sprekker rundt center wing box på maskiner som hadde nådd ~25000 cycles, og scrapping var da mer lønnsomt enn å reparere skadene.
Originally posted by Someone
En av de skal med sikkerhet hugges.
Begge skal skrotes IIRC.
Originally posted by Someone
Den ene er at den de siste årene har gått i Varig i sin tjeneste og vedlikeholdet har vært så som så og det derfor vil koste betraktlige summer å sette de istand igjen.
Riktig, tjenesten hos RG bidro ikke akkurat til å øke verdien på disse maskinene...
Originally posted by Someone
Itillegg er dette en 777-200A (ex: BA fugl) og dette er de minst ettertraktede 777 modeller og hvis det i det hele tatt er mulig vil det koste såpass mye å oppgradere den til en -200ER.
Det er strukturelt en hel del forskjeller mellom en A-modell og en ER, så nei, det er nok ikke mulig uten at en plukker maskinen ifra hverandre...
Originally posted by Someone
Det er vel stort sett bare BA og UA som flyr rundt med 200A modellene, de har også 200ER, og 200A har relativt kort rekkevidde og derfor ikke spesielt ettertraktet da det er begrenset hvor det kan brukes.
Det er nå flere enn UA og BA som flyr 200A (JL, NH, CX, CZ, TG, CA og EK,) tingen er at det ikke er så mange andre enn BA som flyr 200A med GE-motorer, det er kun China Southern, som har fire stykk. Denne kombinasjonen, samt forfallet hos RG, var nok viktige grunnet til at ingen ville plukke opp disse maskinene.
Originally posted by SudCaravelle
3. Er det noen spesielle grunner til at B757 var i såpass "kort" produksjon?
757en en en utrolig maskin på mange måter, den kan gjøre ting ingen annen maskin kan. Men, den lange rekkevidden den har i forhold til paxkapasitet blir i stor grad ikke brukt, størsteparten av rutene denne maskinen flyr kan opereres av feks A321 og 739ER, og da til mye lavere kostnader.
Boeing la ned produksjonslinja for 757 fordi det ikke kom inn nok ordre til å opprettholde produksjonen. Dog, hadde maskinen fått winglets noen år tidligere kan det godt tenkes at interessen for maskinens lengre rekkevidde med payload hadde ført til flere ordre.