Kan jo finne et par bilder fra de siste par månedene nå som en har en fridag og rengjøringen er unnagjort...
En av rundturene til Dublin har bortimot samme ankomst og avgangstider som SAS sin kveldsavgang til København. Ofte en MD80, og noen ganger kommer en foran i køen...
Og andre ganger vinner "the scandihooligans".
Det er en stund siden jeg har sett bakken fra høyder over 1000ft, og dette er Wicklow Mountains syd for Dublin en sjelden klar dag og en noe uvanlig sørlig ruting.
Det har vært for det meste gråvær og her sitter man og har fått følgende instruksjon, "after Ryanair parks on stand 24, taxi via J and N to hold A3"
Air Nigeria passeres på veien og har ikke sett dem så veldig mange ganger. Egyptisk registrering tror jeg det var.
Så har man nådd "holding position A3", eller ihvertfall kommet seg bak i køen på vei dit i finværet.
Ganske ofte er det M1 som er venteposisjonen og selv om det er den som er nærmest rullebanen fysisk sett, betyr det ikke at en kommer i luften noe tidligere
2min taksing og så vente her i 20min. Her er man bortimot bakerst i køen og etter alle flyene bortsett fra Norwegian som er på vei inn bak Air China A330.
Når en så omsider kommer avgårde går ruten på tvers av inkommende fly til Heathrow, og her passerer en American B757 ca. 1000ft over på vei til Ockham for holding.
Og sannelig har en ikke måtte ta strafferunder inn til Gatwick også et par ganger i det siste...ikke så vanlig fra denne retningen, men ved litt vind fra sydvest stokker det seg litt fort og ting går noe saktere.
Hvis en ikke kan se bakken kan en nå se skyene av og til da...
Ikke vet jeg hvor mange som ser denne i de mørke tunnellene, men det er tydeligvis ikke bare fly som blir malt i spesielle farger...Jubilee line ser ut til å være pyntet i.f.m. Diamond Jubilee.
Det var nå det for denne gang, håper det var sånn noenlunde
En av rundturene til Dublin har bortimot samme ankomst og avgangstider som SAS sin kveldsavgang til København. Ofte en MD80, og noen ganger kommer en foran i køen...

Og andre ganger vinner "the scandihooligans".

Det er en stund siden jeg har sett bakken fra høyder over 1000ft, og dette er Wicklow Mountains syd for Dublin en sjelden klar dag og en noe uvanlig sørlig ruting.

Det har vært for det meste gråvær og her sitter man og har fått følgende instruksjon, "after Ryanair parks on stand 24, taxi via J and N to hold A3"

Air Nigeria passeres på veien og har ikke sett dem så veldig mange ganger. Egyptisk registrering tror jeg det var.

Så har man nådd "holding position A3", eller ihvertfall kommet seg bak i køen på vei dit i finværet.

Ganske ofte er det M1 som er venteposisjonen og selv om det er den som er nærmest rullebanen fysisk sett, betyr det ikke at en kommer i luften noe tidligere


Når en så omsider kommer avgårde går ruten på tvers av inkommende fly til Heathrow, og her passerer en American B757 ca. 1000ft over på vei til Ockham for holding.

Og sannelig har en ikke måtte ta strafferunder inn til Gatwick også et par ganger i det siste...ikke så vanlig fra denne retningen, men ved litt vind fra sydvest stokker det seg litt fort og ting går noe saktere.

Hvis en ikke kan se bakken kan en nå se skyene av og til da...

Ikke vet jeg hvor mange som ser denne i de mørke tunnellene, men det er tydeligvis ikke bare fly som blir malt i spesielle farger...Jubilee line ser ut til å være pyntet i.f.m. Diamond Jubilee.

Det var nå det for denne gang, håper det var sånn noenlunde

Last edited: