Noen erfaringer med BA over dammen?

Tips vedr. transit T5->T5 (og man ikke har med hele familien):

Gå til "Flight connections":
  • Dersom det er lite folk i kø der så bruk denne.
  • Dersom det er kø i sikk-sakk frem til rulletrappa og opp denne så gå til immigrations, ut gjennom bagasjesjekken, opp til "departures" og inn gjennom "Security south". (Det kan være kø i South også, men den er mindre da alle transferpax havner i security north).

Immigration EU/EØS har sjelden kø, dvs. det kan være mye folk, men det sklir fort gjennom. De holder også på å sette opp automagisk passkontroll for EU/EØS-borgere.

Det der har jeg aldri tenkt på, selv om jeg har vært endel ganger gjennom T5 i transfer... Takk for tipset!

Det der har jeg aldri tenkt på, selv om jeg har vært endel ganger gjennom T5 i transfer... Takk for tipset!

Og en ting til: har man dårlig tid så IKKE løp rundt til Security South selv om det er kø i FCC!! I security på landsiden blir man avvist på T-35 minutter før avgang.

I FCC slipper de gjennom folk senere enn T-35 (avhengig av delays og gater), og hjelper selvfølgelig til hvis du er forsinket inn siden du er på innsiden.

24 timer før er de beste setene plukket av statuskundene, så vil du ha være sikker på å få noen av disse seten må du betale for å reservere de på forhånd, det kan du gjøre på BA.com, hvis du synes det er verdt det.

En kan ikke uten videre se hvilke seter som er tilgjengelig eller ikke hos BA, men det finnes i alle fall ett smutthutt når det gjelder setevalg og BA.

Gå til Expedia sin Australia-side (http://www.expedia.com.au/), og velg fly, og knott så inn reiserute slik at ditt valg kommer opp, eks directs flights only og airline preference = British Airways. Når du da får opp trefflisten med flights, så kan trykke 'preview seat availability' for å se hva som er opptatt og hva som er ledig på akkurat din flight. Vola!

Mine erfaringer med BA og IC, på economy, er at de er dugelige. Gratis drikke skal en ikke kimse av.

Back