Noen blir mer fortvilet enn andre når de kommer for sent til flyet

Ikke greit å miste flyet sitt

(VG Nett) Å komme for sent til flyet kan være en påkjenning for oss alle. Men heldigvis er det sjelden noen går så bananas som kvinnen i 50-årene som mistet flyet sitt i Hong Kong sist helg.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=558737

Jøye meg, ikke greit å komme for sent, men det er sjelden man ser slikt gitt.

Re: Noen blir mer fortvilet enn andre når de kommer for sent til flyet

Men hvorfor bidrar egentlig norske aviser til å spre slike videoer. Har kvinnen godkjent at dette blir spredt? At det er lagt ut på Youtube er ikke så rart, men pressetisk bør det være noe i grenseland. Man får håpe det er en spøk.

Men hvorfor bidrar egentlig norske aviser til å spre slike videoer. Har kvinnen godkjent at dette blir spredt? At det er lagt ut på Youtube er ikke så rart, men pressetisk bør det være noe i grenseland. Man får håpe det er en spøk.

Og problemet er....?

Og problemet er....?
... mangel på respekt for kvinnen det handler om.
Selv om folk gjør ting som andre synes er dum oppførsel, så er det ikke noe poeng i å måtte få hele verden til å le av det...

Jeg opplever stadig i min jobb på gate at folk kommer forseint til flyet. Det er veldig ulikt hvordan reaksjonen blir.
Synes ikke innslaget var noe morsomt, og kan ikke forstå hvorfor en av de ansatte filmet dette....

Hehe .. ser den diskusjonen går fortsatt ... jeg vil ikke bli forbauset om EDS-skiten de opererer på var to minutter off ... det var ikke noe uvanlig foreteelse hverken i SAS PALCO eller SABRE ....

Selv om folk gjør ting som andre synes er dum oppførsel, så er det ikke noe poeng i å måtte få hele verden til å le av det...

Jeg vet nå ikke... Når man stiller med en slik til overmål latterlig oppførsel, så synes jeg vel hun fortjener å bli ledd av...

Min niese på 3 år drev med sånt, når hun var 2... :rolleyes:

Vet ikke om jeg synes denne kvinnen fortjener så mye respekt. Å oppføre seg slik er bare idiotisk.

Jeg har da selv opplevd å komme for sent til flyet mitt, og så ingen grunn til å utagere som dette.

Det er vel nettopp dette som var mitt poeng...
Ingen av oss som leser her ville oppført oss slik om vi kom for seint til gate. Og jeg forsvarer ikke denne type oppførsel.

Men det er mye vi ikke vet om hvorfor en slik reaksjon kommer, og jeg står fast ved det jeg skrev om at det er mangel på respekt for kvinnen det handler om, å henge henne ut på youtube, som en slags moderne form for gapestokk.
"Husk at dine dumheter vil vi alltid kunne bruke mot deg".

Bakgrunne for mitt første innlegg, var jo nettopp Airbus Teros etterlysning av presse-etikken. Når nettaviser bringer slike klipp videre, blir det å sette folk i gapestokk.

Last edited:

Jeg har vært borti ganske mange pax som har kommet for seint, og alle reagerer litt forskjellige. Og som Fellowship sier, det er veldig ofte en historie før og sannsynligvis en historie etter. Og en vakker dag så kommer man oppi en slik situasjon hvor du gjør noe veldig dumt, selvom du i dag tror at det aldri vil skje deg. Og da er det vel greit å vite at det ikke blir sett på av 600000 andre.

Dårlig gjort å gjøre henne til latter. Vi vet jo ikke bakgrunnen for oppførselen, kanskje hadde hun nær familie som lå for døden? Ingen vet...

Uansett, man må jo smile litt av opptrinnet, selv om det som sagt er dårlig gjort hvis hun faktisk hadde god grunn til å bli så fortvilet.
Samme med han indern på denne filmen her, som er får panikk på flyet, og tror de skal dø. Noen andre filmer det hele og legger det ut på YT...

http://www.youtube.com/watch?v=v1_lSS_VUlU

Ole Johan har et veldig godt poeng. Med den teknologi vi har tilgjengleig i dag, er det uhyre raskt og enkelt å både dokumentere "merkelig" oppførsel, og ikke minst å dele den med hele verden. Husk at man bare ser en bitteliten del av en situasjon i slike klipp, og det som kan være morsomt for oss å se på, er ikke nødvendigv is like morsomt for den som blir gjort til latter for hele verden. Når nettaviser snapper opp den slags, og bruker det ukritisk, blir det ganske skummelt.

Back