Noen bilder fra SVG i dag

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Noen bilder fra SVG i dag. Hadde et par timer til overs i dag.

Resultatene ble så som så, med overskyet vær og en sol som av og til stakk fram fra skylaget. Sola fikk jeg rett i fleisen. Dvs at bildene ble veldig mørke i utgangspunktet-

Har lekt meg litt i Adobe og prøvd å trikse litt med bildene.

Kommenter gjerne.... Har M Y E å lære enda!

Attachments

• IMG_2943 (4).JPG
    IMG_2943 (4).JPG
    70.3 KB · Views: 25
  • IMG_2990 (2).jpg
    IMG_2990 (2).jpg
    64.7 KB · Views: 9
  • IMG_2988 (2).jpg
    IMG_2988 (2).jpg
    84.4 KB · Views: 8
  • IMG_2959 (3).JPG
    IMG_2959 (3).JPG
    58.2 KB · Views: 5
  • IMG_2958 (3).jpg
    IMG_2958 (3).jpg
    56.9 KB · Views: 24
  • IMG_2957 (2).jpg
    IMG_2957 (2).jpg
    88.2 KB · Views: 24
  • IMG_2955 (2).JPG
    IMG_2955 (2).JPG
    75.4 KB · Views: 25
  • IMG_2945 (3).JPG
    IMG_2945 (3).JPG
    65.3 KB · Views: 25
Disse bildene var fine, sirpjalle! Som du selv nevner ble du stående feil i forhold til sola, men du fikk ganske mye godt ut av disse allikevel. Likte spesielt det første Q400-bildet!

Originally posted by sirpjalle

Hmmmmm... før noen sier noe...... Ser at det var et par flekker på linsa ja.....:cry:

Tok turen innom fotobutikken i dag og fikk konstatert at det var flekker på CMOS-brikken.... Ekspeditøren solgte meg et rense-sett. Men hva tror du skjedde da jeg dro "svampen" over..... JO, et hakk....

AAAARRRRGGGGG! Må visst ta en tur til butikken igjen ja og krangle som F*** med dem.:cry:

Nå er jeg heller langt fra noen ekspert på fotografering, men jeg synes det var helt ypperlige bilder!

Har faktisk irritert meg litt over enkelte som mener at man vet hvordan flybilder skal være, og jeg håper du ser gjennom fingrene med hva de sier! Hvis alle bilder skulle bli tatt gjennom deres standarder, ville det blitt heller kjedelig mener iallefall jeg!

Stå på!! Fine bilder! Gi oss gjerne flere!!

BF:old

Her er mitt bifrag ifra idag
Men Atlas var rar idag, først landa den 500 meter lengre inne
på rullebanen, deretter brukte den ca 200 meter før den satte
nesehjulet ned, og så taxa den normalt til gate, og klarte å slå av motorer
5 meter før broen, som igjen resulterte i at en tug måtte dra flyet de siste meterne inn mot broen. Weird spør du meg :clap

Attachments

• 0128.jpg
    0128.jpg
    99.6 KB · Views: 6
  • 0127.jpg
    0127.jpg
    84 KB · Views: 6
  • 0126.jpg
    0126.jpg
    37.9 KB · Views: 5
  • 0125.jpg
    0125.jpg
    120.9 KB · Views: 5
  • 0124.jpg
    0124.jpg
    83.9 KB · Views: 3
  • 0123.jpg
    0123.jpg
    94.6 KB · Views: 7
  • 0122.jpg
    0122.jpg
    85.1 KB · Views: 6
  • 0129.jpg
    0129.jpg
    73.4 KB · Views: 6

Hmmmmm... før noen sier noe...... Ser at det var et par flekker på linsa ja.....:cry:

Tok turen innom fotobutikken i dag og fikk konstatert at det var flekker på CMOS-brikken.... Ekspeditøren solgte meg et rense-sett. Men hva tror du skjedde da jeg dro "svampen" over..... JO, et hakk....

AAAARRRRGGGGG! Må visst ta en tur til butikken igjen ja og krangle som F*** med dem.:cry:

Som tidligere nevnt i denne tråden, CMOS-brikken på mitt Canon EOS 350D er fubar, prøver å være litt framsynt, har ikke kranglet med butikke enda, men det skal jeg på tirsdag.... Men er det kanskje noen som har et defekt kamera av samme type som de er villig til å selge for en rimelig penge slik at jeg kan swappe brikkene?

Har også laget et egen link, får å kanskje nå frem til en som kan hjelpe meg...

http://forum.scanair.no/read.php?TID=19411

Originally posted by ATC-flyradar

Bra levert fra Stavanger :clap :clap

Takker, men det er nok det siste dere ser av bilder fra meg fremover regner jeg med. Kjøpte noe trykkluft på boks i dag, og "flekken" er nok et hakk. :cry:

Skal inn og krangle med butikken i dag.....

Back