Veteranflygruppa og Kjeller Flyhistoriske Forening stilte med tre Tiger Moth, i tillegg til flere andre fly fra Kjeller. Jeg fløy LN-BDM til og fra stevnet. Her er noen bilder fra både kamera og mobil fra turen til og fra. Vi dro nedover på torsdag kveld for å komme oss til Sola før drittværet som var meldt på fredag. Grunnet et par stykker som var litt forsinket rakk vi likevel ikke å komme lenger enn Kjevik før vi måtte kaste inn håndkleet og overnatte. Det var ikke feil uansett, i hyggelig selskap og med god øl på hotellet 
Her er jeg i 145 (LN-BDM) som formasjonsleder på vei mot Kjevik
Fredag morgen kom det drittvær inn fra sør, så vi kom oss avgårde så tidlig som mulig. Likevel var det så vidt det var VFR-forhold fra Mandal til Flekkefjord omtrent. Men det gikk nå bra
Tre Moth, tatt fra Cornell
Det er så mange flotte bilder her på forumet fra selve stevnet at jeg ikke gidder å legge ut noen av flyene.
Jeg var så heldig å få litt tid på tomannshånd med legenden Eric "Winkle" Brown, nå 93 år gammel. Han var testpilot i England under og etter krigen, og er den personen i verden med flest forskjellige flytyper i loggboken sin: 487! Han var i tillegg den første til å lande et jetfly på hangarskip, og er den som har landet flest ganger på hangarskip. I tillegg til dette fungerte han som tolk på fronten mot krigens slutt, og har intervjuet/forhørt både Heinrich Himmler og Hermann Göring. I en alder av 93 reiser han fortsatt rundt og holder foredrag, og han er like klar i hodet. Han ramset opp tall som om han skulle ha pugget i går. Toppfart på forskjellige Marks med Spitfire, sweepback-vinkel på vinger osv, på fly han ikke har fløyet på 70 år! Helt rått!
Jeg fikk snakket litt med han, og fikk han til å signere både loggboken min, og innsiden av bagasjeluken på LN-BDM og LN-KFT. For en historieinteressert pilot var dette som å møte Elvis og Paven samtidig
Turen hjem fra Sola på søndag var helt fantastisk, med en god variasjon av fint vær, skydekke som vi fløy over og under, regnbuer vi fløy gjennom, og cumulonimbus-skyer vi fløy rundt. Her er et bilde tatt på hjemveien, jeg flyr fremdeles 145 som formasjons-leder. En fantastisk helg som jeg vil se tilbake på med stor glede

Her er jeg i 145 (LN-BDM) som formasjonsleder på vei mot Kjevik

Fredag morgen kom det drittvær inn fra sør, så vi kom oss avgårde så tidlig som mulig. Likevel var det så vidt det var VFR-forhold fra Mandal til Flekkefjord omtrent. Men det gikk nå bra

Tre Moth, tatt fra Cornell

Det er så mange flotte bilder her på forumet fra selve stevnet at jeg ikke gidder å legge ut noen av flyene.
Jeg var så heldig å få litt tid på tomannshånd med legenden Eric "Winkle" Brown, nå 93 år gammel. Han var testpilot i England under og etter krigen, og er den personen i verden med flest forskjellige flytyper i loggboken sin: 487! Han var i tillegg den første til å lande et jetfly på hangarskip, og er den som har landet flest ganger på hangarskip. I tillegg til dette fungerte han som tolk på fronten mot krigens slutt, og har intervjuet/forhørt både Heinrich Himmler og Hermann Göring. I en alder av 93 reiser han fortsatt rundt og holder foredrag, og han er like klar i hodet. Han ramset opp tall som om han skulle ha pugget i går. Toppfart på forskjellige Marks med Spitfire, sweepback-vinkel på vinger osv, på fly han ikke har fløyet på 70 år! Helt rått!
Jeg fikk snakket litt med han, og fikk han til å signere både loggboken min, og innsiden av bagasjeluken på LN-BDM og LN-KFT. For en historieinteressert pilot var dette som å møte Elvis og Paven samtidig




Turen hjem fra Sola på søndag var helt fantastisk, med en god variasjon av fint vær, skydekke som vi fløy over og under, regnbuer vi fløy gjennom, og cumulonimbus-skyer vi fløy rundt. Her er et bilde tatt på hjemveien, jeg flyr fremdeles 145 som formasjons-leder. En fantastisk helg som jeg vil se tilbake på med stor glede

