intotheblue
ScanFlyer Blue
Re: Noe skjer på OSL nå?! (24/3 - 16:35)
jaja, en ting er sikkert; det blir ikke billig!
jaja, en ting er sikkert; det blir ikke billig!
Var det mulig å se denne "farkosten" på primærradar??
Tror ikke de fikk hverken Radar eller radio kontakt på noe tidspunkt, men ingen vet jo ennå hva de så, der var noe i luften om det var en trike, paraglider,seilfly, eller UFO som noen kansje har troen på at det er, får vi vel aldri svar på, men en ting er sikkert det har kostet mange penger for flyselskaperne, kan vi ikke bare si det var en vær ballon HAHA så er vi sikre![]()
Vi landa på Rygge nå. Tror det var LN-DYB jeg satt meg inn i Budapest. Kapteinen sa for ca én time siden at det var to paraglidere som lå i ca 8000 fot i Oslområdet. Får se om det blir mange som må velger å gå ned her som oss.
Det ble først vurdert å skaffe busser og kjøre pax til OSL. Men litt etter 1700 ble det klart at OSL ville åpne om kort tid, så passasjerene ble sittende, flyene fuelet og etterhvert tok de av for Gardermoen igjen. Jeg vet ikke riktig når de kom seg avgårde, vil tro at førstemann kunne dra til OSL kvart på seks.
Norwegian og SAS som er på bilde nr. to ble parkert på fjernparkering på MIL side og måtte nok vente litt på fuel. Handlingen og fueltjenesten er dimensjonert for forvenet trafikk, her ble det plutselig litt fler. Det var heller ikke trapper tilgjengelig her sånn i en fei.
Må ha vært en spesiell opplevelse å være passasjer på RYG-OSL... Estimert flytid 5 minutter?
Jeg kan GARANTERE at de Sas-pilotene som så dette ikke melder fra uten grunn. De vet jo utmerket hva de "setter i gang" med en sånn melding til ATC. Spørsmålet jo heller hva de så ??
Estimert flytid 5 minutter?
Må ha vært en spesiell opplevelse å være passasjer på RYG-OSL... Estimert flytid 5 minutter?
Seilfly er bare spekulasjoner, mest sannsynlig noe annet.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.