Noe skjer på OSL nå?! (24/3 - 16:35)

Re: Noe skjer på OSL nå?! (24/3 - 16:35)

Ser ut til at de lander nå ja.
Lurer på hva som venter stunt-mannen når han lander...

Ehhh nu spør jeg sikkert dumt, men en Paraglider ville vel ikke klare å fly i 8000 fot ??

Torben

Torp har fått ny rute til Oslo med SAS, og ruten har hyppige frekvenser :colgate:

Attachments

• Skjermbildekj.PNG
    Skjermbildekj.PNG
    5.4 KB · Views: 622

Vi fikk 6 divertions til Rygge. 4 Norwegian, en bizjet og en SAS. Husker ikke flightnummer på dem.

Ser kommentarer på vg nett at ett Norwegian fly har landet på VDB. Kan dette stemme?

Ehhh nu spør jeg sikkert dumt, men en Paraglider ville vel ikke klare å fly i 8000 fot ??

Å jo da. Har møtte dem "langt fra folk" tidligere. Verdensrekorden i høydegevinst med paraglider er rundt 4500 meter. Dog kan også en mikro-trike sikkert forveksles med en hangglider som fort forveksles med en paraglider. (Dog tvikler jeg på at det er noen trikes oppe i 8000 ft...)

Det er ikke noen gode seilfly forhold rundt OSL idag. Jeg håper det ikke er noen luftsport aktiviteter som har laget disse problemene idag. Blir spenende å følge med hva det var. Hvor var dette objektet oppservert?

Vi fikk 6 divertions til Rygge. 4 Norwegian, en bizjet og en SAS. Husker ikke flightnummer på dem.

SAS på Rygge, det er det vel ikke så mange som hadde gjettet på ;P
Fillern at man hadde fri i dag, av alle dager.

Jeg vil tippe en del bare måtte finne seg en plass å lande. Med CAVOK på TRF, OSL og RYG var det vel en del som ikke drasset med alt for mye fuel i dag.

Det er ikke noen gode seilfly forhold rundt OSL idag. Jeg håper det ikke er noen luftsport aktiviteter som har laget disse problemene idag. Blir spenende å følge med hva det var. Hvor var dette objektet oppservert?

Syns jeg så plenty med "lenticer" over østlandet i dag. Skulle tro det var mulig å komme seg opp på bølger...

Hvor lang tid har de forskjellige fly egentlig ekstra fuel til, jeg hadde ihvertfall en Norwegian og en KLM som drev med noen turist runder over halden/sarpsborg i cirka 40 min eller mer

Back