• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Noe på ferde med KL og interline?

Utflyttet

Ute på tur
Noe på ferde med KL og interline?

Jeg var og jaktet på billige bileltter for noen å slekten og fant ut at i følge steder man kjøper billetter har KL sluttet å fly til Norge. Nå viser litt graving at så ille var det ikke, men reglene på de aller fleste prisene sier:

Code:
[Sales Restrictions]
TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR AF.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR DL.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR A9.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR AE.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR AM.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR AZ.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR B2.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR CI.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR CM.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR CY.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR CZ.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR FB.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR FV.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR J2.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR JU.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR KE.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR KQ.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR ME.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR MH.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR MK.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR MU.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR OV.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR PS.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR PX.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR QF.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR SB.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR SU.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR SV.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR UL.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR UX.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR VN.
OR - TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF KL OR WM.

...som i praksis betyr at like barn leker best og nå får bare selskap innad i alliansen lov å leke med KLM på billetter?

Og da er det vel slutt på fritt kjøp og evnen til å holde en billett i 24 timer, siden man stort sett må til klm.noe?

-A
 
Re: Noe på ferde med KL og interline?

Går vel ikke an å kjøpe KL biletter hos Widerøe lenger heller?
 
Re: Noe på ferde med KL og interline?

Betyr det at det er mer problematisk eks. for SAS å booke om pax til KLM dersom det oppstår irr-ops?
 
Re: Noe på ferde med KL og interline?

Jeg kan ikke se at det er sagt opp noen interline agreement mellom KL/SK (eller WF). (Da ville heller ikke slik Sales Restrictions være nødvendig)
Det er ikke så rart at man vil ha de billigste reisene på egen "stock" men de kunne jo latt de dyrere billettene være åpne. Men mye tyder på at det kan se ut som en trend at man har blitt mye mer restriktiv på salg av billetter utenfor sin nærmeste sfære.
 
Back
Top