Noe OT: Servering på OSL - SSP eller Reitan?

Herlov

ScanFlyer Gold
Noe OT: Servering på OSL - SSP eller Reitan?

Tidligere i år tapte jo Reitangruppen anbudsrunden på servering i ankomsthallen på OSL og 7-Eleven/Narvesen gikk ut, mens Select Service Partner kom inn med et nytt konsept som het "Fresh" eller noe sånt .. :cool:

Hvem synes dere er best?

Re: Noe OT: Servering på OSL - SSP eller Reitan?

La merke til at det var noe nytt, men sjelden jeg bruker kiosken ved ankomst. Uansett synes jeg 7-Eleven og Narvesen bør skjerpe seg. Narvesen i "gamle dager" et sted hvor man kunne få all verdens magasiner, men nå prioriterer man i stedet å legge en kiosk på hvert hjørne - der ingen har et skikkelig utvalg av noe som helst. Og når det gjelder 7-Eleven er Deli de Luca en del hakk over. Godt at Reitan nå selv innrømmer at det har vært overetablering. Så: Ja, bra å få noe annet!

Synes det virker som det er et greit konsept de har begynt med, den nye erstatteren til 7-11 som heter "Flavours" har mye variert mat, fra diverse kinamat til bakevarer og ikke minst frukt, smoothies av forskjellige slag og ferskpresset juice. Jeg synes iallefall de er bra....

Den andre, der Narvesen lå, heter "Point" og har blader og diverse utvalg, og med bakervarer, frukt og godterier....Greit nok synes jeg, minner meg litt alle de andre kioskene....

Originally posted by Herlov

Tidligere i år tapte jo Reitangruppen anbudsrunden på servering i ankomsthallen på OSL og 7-Eleven/Narvesen gikk ut, mens Select Service Partner kom inn med et nytt konsept som het "Fresh" eller noe sånt .. :cool:

Hvem synes dere er best?

Nå er vel ikke det å selge aviser og Cola og gamle brødvarer( 7 -Eleven-Narvesen) det man forbinder med serveringen på ankomstnivå på Osl. Umoe Catering er størst innen servering på ankomstnivå, og da med sine selskaper Peppes Pizza og La Baguette. Disse selskapene har en helt annen leverandør av matvarer enn Reitangruppen eller Fresh.

Point har dårligere utvalg av blader enn hva Narvesen hadde og er hakket dyrere på de fleste varene. Flavours har en del spennende ting så man kan få litt variasjon på flyplassen. Men det bekymrer meg at SSP får bare fler og flere av stedene på flyplassen.

De nye stdene ser i allefall veldig "freshe" ut...:D

Jeg testet ut maten på Flavours i går og maten var god den. De har ikke det største utvalget av varmmat der, men godt utvalg i f.eks sandwich og baguetter. Og 65 kroner for en porsjon wok er jo jo nesten gi bort pris på Gardermoen. Jeg synes at 7-eleven var er bedre fordi: De hadde størreutvalg for oss som er litt mer kjedeli i matveien, de var billigere og du slapp å vente i 10 minutt på å få maten fordi hun som fikser maten tilfeldigvis hadde tatt lunch uten at noen hadde fått det med seg.
Kunne gjerne fått inn Deli DeLuca på Gardermoen også men det kommer vel ikke til og skje fordi Avinor ser ut til og ville ha en aktør i hver butikkategori.

men, det er fremdeles litt Reitan igjen på OSL - på Flytogterminalen er det fremdeles Narvesen, og de har flyblader! Har kjøpt en og annen pølse og Pepsi Max der på vei hjem.

Originally posted by CK

men, det er fremdeles litt Reitan igjen på OSL - på Flytogterminalen er det fremdeles Narvesen, og de har flyblader! Har kjøpt en og annen pølse og Pepsi Max der på vei hjem.
Og det er visst bare fordi Narvesen ligger på NSB eiendom, så der hadde visst ikke OSL noe de skulle ha sagt!
Helt enig som noen skriver, at en aktør har så og si monopol på OSL. Og her prater vi vel monopol, siden OSL ikke lar hvem som helst starte opp...er vel de med mest penger som får kontrakt!?

Back