Nødlanding på Rygge

Re: Nødlanding på Rygge

Flyet få sekunder før landing tatt fra E6!
Beklager sort/hvit men glemte i farta at jeg hadde tatt svart hvite bilder tidligere i dag.

dat-nd.jpg
 
Re: Nødlanding på Rygge

Godt det gikk bra.

Men syntes det har vært litt techproblemer for DAT denne helgen. Flyet på vei hjem fra Bergen på fredag var over 3t og 15 minutter forsinket grunnet tekniskfeil. Og i dag slet de med å få ut hjulet.

Ingen god reklame for DAT, dessverre.
 
Re: Nødlanding på Rygge

(...)Men syntes det har vært litt techproblemer for DAT denne helgen. Flyet på vei hjem fra Bergen på fredag var over 3t og 15 minutter forsinket grunnet tekniskfeil. Og i dag slet de med å få ut hjulet.(...)

Det var vel OY-RUB det også. Er vel det de pleier å bruke til BGO? Det var til tider kraftig snøfall med tung våt snø på BGO i morgentimene i dag. Kan det ha noe med problemene å gjøre? Jeg dro off-shore med LN-ONA i dag tidlig og da stod OY-RUB til de-icing.

I tillegg var DX052 BGO-FRO innstilt. Ikke så dejlig å være dansk på BGO i dag.
 
Re: Nødlanding på Rygge

Godt det gikk bra.

Men syntes det har vært litt techproblemer for DAT denne helgen. Flyet på vei hjem fra Bergen på fredag var over 3t og 15 minutter forsinket grunnet tekniskfeil. Og i dag slet de med å få ut hjulet.

Ingen god reklame for DAT, dessverre.

Nå er det vel rett som det er TD hos de forskjellige flyselskapene rundt omkring i landet hver dag. Ikke noe uvanlig det...
 
Re: Nødlanding på Rygge

Blir litt forvirret i hodet mitt også .. I Aftenposten sirkulerte den før landing ... I dabbladet hang den i luften. Hva er egentlig riktig?


:drunk:
 
Re: Nødlanding på Rygge

...var det ikke noe med kontraktsforholdet mellom Nesehjulet og Operatøren....:p
 
Re: Nødlanding på Rygge

Tror ingen egentlig vet hva som skjedde der ute.
Tydelig at Rygge trenger å gå igjennom rutinene sine.

Hadde ikke landet - allikevel
Politiet opplyser med samme kilde at det var problemer med nesehjulet, mens informasjonsansvarlig Silje Thoresen sier det var en teknisk feilmelding på landingshjulene som utløste aksjonen.

Hun opplyste til Dagbladet ca. klokka 10.30 at flyet fra DAT (Danish Air Transport) allerede hadde landet og feilmeldingen om bord og nødalarmen var avblåst.

Da hang flyet i lufta over Rygge nærmere fortsatt over en time.

Kilde:http://www.dagbladet.no/2012/02/13/nyheter/innenriks/nodlanding/20213207/
 
Re: Nødlanding på Rygge

Alltid kjedelig da ett fly henger i lufta uten mulighet til å gå verken opp eller ned. Godt de fant ut av det å fikk de stakars pax ned på moder jord igjen.
 
Re: Nødlanding på Rygge

Hvor kommer det frem at "skriveren" ikke liker DAT?

Det står ikke at det er skriveren, men jeg kunne skrevet NRK Nordland/Skriveren.
Grunnen til dette er at det er litt rart at noe som skjer på Rygge skal komme på NRK Nordland sine sider, just saying it........
 
Re: Nødlanding på Rygge

DAT med info på deres nettsider:

13/2-2012

DAT flyet DX 672 fra Bergen til Rygge Oslo måtte her til morgen lande med indikation af ”unsafe gear” for næse understellet.

Flyet, en ATR 72-200 registreret OY-RUB er udstyret med to uafhængige systemer for landing gear indikation. Flyet indikerede unsafe på begge systemer og Kaptajnen valgte derfor at bede om fuld nød beredskab.

Herefter gik flyet i holding i mens lufthavnen klargjorde nød beredskabet. Efter at have udført procedurer i henhold til check listen havde fik flyet Grønt lys altså ”safe” indikation på et system og rødt lys ”un safe” på det andet. Her efter landede flyet uden yderligere problemer på Rygge Oslo.

Der var 17 passagerer og fire besætnings medlemmer ombord. Kaptajnen har givet passagerene en briefing om hvad der er foregået. Flyet vil blive flyttet til København til DAT hoved hangar for undersøgelse af hvad der er årsag til den manglende indikation på landings understellet.
 
Back
Top