Nødlanding på Rygge

Re: Nødlanding på Rygge

Synes DAT er flinke til å informere , blir lettere for "normale" mennesker å forstå hva som har skjedd. :)
 
Re: Nødlanding på Rygge

Jeg er mest imponert over at lufthavnen har et eget "observasjonsmannskap":

Det var vårt eget observasjonsmannskap her som først infornerte om at flyet hadde landet da Dagbladet ringte tidligere i dag.

http://www.dagbladet.no/2012/02/13/nyheter/innenriks/nodlanding/20213207/

Det må da koste en økonomisk anstrengt lufthavn dyrt å lønne et slikt mannskap? Er de på jobb hele tiden, eller blir de oppringt ved behov, tro?
 
Re: Nødlanding på Rygge

Jeg er mest imponert over at lufthavnen har et eget "observasjonsmannskap":

Det var vårt eget observasjonsmannskap her som først infornerte om at flyet hadde landet da Dagbladet ringte tidligere i dag.

http://www.dagbladet.no/2012/02/13/nyheter/innenriks/nodlanding/20213207/

Det må da koste en økonomisk anstrengt lufthavn dyrt å lønne et slikt mannskap? Er de på jobb hele tiden, eller blir de oppringt ved behov, tro?

Kan tolkes slik at Rygge har store problemer på kommunikasjon siden. Mangler det kompetente folk der ute?
 
Re: Nødlanding på Rygge

Kan tolkes slik at Rygge har store problemer på kommunikasjon siden. Mangler det kompetente folk der ute?

Vel, jeg kjenner Silje Thoresen som en kompetent person. Journalister derimot.... (Men det har vi nok av kommentarer om her på forumet.)

Grunnen til forvirringen rundt landingstidspunktet, er nok at det landet en annen DAT en stund før. Noen har nok sett den, og trodd at det var den med problemer.
 
Last edited:
Re: Nødlanding på Rygge

OY-RUB er i trafikk i dag igjen iflg. data.flight24.com, så de må ha fikset problemet på Rygge.
 
Re: Nødlanding på Rygge

Problemet var fastfrosset nesehjul, kunne Moss Avis melde i gårsdagens papirutgave.


– Det var ingen teknisk feil på flyet. Våre undersøkelser viser at det snø og is som hadde lagt seg opp under hjulbuen slik at ikke hjulet kunne rette seg skikkelig ut. Til sist kom hjulet likevel helt ut, og da flyet landet var nesehjulet i låst stilling slik det skal være. Det var i realiteten aldri noen ordentlig fare på ferde, sier Jesper Rungholm til Moss Avis.

Rungholm avviser at nødlandingen vil kunne påvirke selskapets omdømme negativt i Norge.

– Overhodet ikke. Dette har ikke på påvirket oss negativt i det hele tatt. Vi har bare fått positive tilbakemeldinger fra passasjerene om bord på flyet. De sier de ble behandlet meget godt, og at de fikk all den informasjon de trengte, sier Jesper Rungholm.

Artikkelen på nett her:
http://www.moss-avis.no/nyheter/dat-har-funnet-arsaken-til-nodlandingen-1.6786167
 
Back
Top