Nødlanding på Gardermoen!

Tændis

ScanFlyer Blue
Nødlanding på Gardermoen!

Her er bildene, har det litt travelt nå, mer beskrivelse kommer senere...

IMG_4291.jpg

IMG_4294.jpg

IMG_4299.jpg

IMG_4301.jpg

IMG_4318.jpg

IMG_4320.jpg

Re: Nødlanding på Gardermoen!

Der fikk du du puls tenker jeg...har opplevd å se det samme selv i Tromsø...da var det CRJ-200 som landa uten flaps...det fikk jeg puls av!

Men flotte bilder Petter!

Alltid spesielt å være til stede det er snakk om en nødlanding.

Var selv på Flesland da en fokker 50 returnerte med kun en fungerende motor.

Flotte bilder by the way.

Flotte bilder ja Petter.
Blir vel feil å si herlig reportasje, men du skjønner hva jeg mener.

Vollen hadde nok høyere puls enn mange andre denne ettermiddagen ja.

Har kontaktet VG, men de sa at det ikke var av så stor interesse pga. alt gikk så bra...

Jeg selv har aldri hatt så høy puls på vollen før... Full beredskap med 4-5 brannbiler, 2 ambulansehelikoptre og ett politihelikopter. De var på plass ca. 10 min før flyet kom... Hadde visst vært trøbbel med parking brakes og at det indikerte at de var på. Bra at det gikk som det gikk!

Last edited:

Har kontaktet VG, men de sa at det ikke var av så stor interesse pga. alt gikk så bra...

Deretter fløy det i noen minutter for å dumpe drivstoff før det gikk inn for landing. Bra at det gikk som det gikk!
...
Jawell, kan -800'n det ??

den dumpa kanskje ikke fuel men brente fuel :) Pene bilder forresten tatt i betraktningen situasjonen.

Jaja..., og sånn går no dagan.....

At VG ikke var interessert kan jo ha noe å gjøre med at det er bilder av et helt normalt fly, i noe som for meg iallefall, ser ut som en helt normal landingskonfigurasjon.

Jeg kritiserer ofte media for sine "historier" rundt alt som har med fly og gjøre, og har fått behørig kjeft for det fra flere hold, men denne gangen var VG så vanlig og normal som man bør vente fra den kanten.

Hadde flyet kommet inn med en motor i brann (dårlig eksempel i disse tragiske tider, men...), bare med to landingshjul ute, halve halefinna borte e.l., hadde de sikkert vært interessert.

Nå må vi snart rulle inn litt, når det gjelder å hause opp "hendelser" i luftfarten som ikke er annet enn en kamelfjert i ørkenen....

Det er klart at bildene er mest dramatiske for de som var tilstede enten i flyet eller de som evt var så "heldige" å så se landingen... Men for de som ikke har hatt noe med det å gjøre så er det klart at bildene viser en helt vanlig landing. -Men bildene av brannbiler og flyet på samme bilde kunne jo helt klart vært trykket i lite format i den lille artikkelen de klarer å tyne ut av en slik sak.

Synd de ikke var interessert i noen av bildene da. Jeg mener de kunne trykket bilde av brannbiler og fly. Ikke at det hadde gjort saken noe annerledes for meg som leser, men det selger jo og det er jo det VG tenker på i første rekke (virker det da virkelig som).

Blir nysgjerrig på hvorfor denne tilsynelatende vanlige landingen skulle være en "nødlanding".

Last edited:
Back