Nødlanding i Milano

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Nødlanding i Milano

Akkurat fått melding av en kompis som har nødlanda i Milano. Vet ikke så mye mer en at oksygenmasker og sånn har vært inne i bildet... Det går visst bra med han. Noen som vet noe mer...

Re: Nødlanding i Milano

Ingen som har ringt VG ennå ihvertfall ... :p

Hvilket selskap?

har ikke hørt noe mer ennå. bare en såkalt status-melding på fjesboka å gå etter foreløpig. Men jeg kjenner mine venner såpass at de tuller ikke med sånt. Så noe må det jo være. Vi får se hva som skjer utover kvelden... m

Skulle likt å vite hvilken av dem det var. I-SMEL?

eg viste at det va noe i veien med flyet.. for eg såg at gangbroen va koblet fra flyet.. men flyet stod der en god stund før den ble dyttet bort... og påå rullebanen stod den der en stund før den brølte sin vei opp.... men det er vel ikke sikkert det som var årsaken..

det kunne skjedd noe annet langt senere etter avgangen..

eg viste at det va noe i veien med flyet.. for eg såg at gangbroen va koblet fra flyet.. men flyet stod der en god stund før den ble dyttet bort... og påå rullebanen stod den der en stund før den brølte sin vei opp.... men det er vel ikke sikkert det som var årsaken..

Hørt om slot?

det va ikke kø på sola da..... og det va bare rund 5 eller 10 minutt flyet stod ved gate mens broen va frakoblet..... eg tviler på at det e slot som er årsaken.. men jaja.. flyet e fløyet forlengs..... :)

Det kan jo også være pre-flight sjekker, dog så pleier ikke det ta så lang tid og pleier vel å bli tatt på vei ut til RWY(tenker ikke på walk-around).

Kan også være en kombinasjon av pre-flight sjekk og slot.

Slot kan ha noe med flyging gjennom Europa eller landing på destinasjonen. Så det kan være tomt for fly på avgangsflyplassen. Flyet får likevel ikke lette.

det va ikke kø på sola da..... og det va bare rund 5 eller 10 minutt flyet stod ved gate mens broen va frakoblet..... eg tviler på at det e slot som er årsaken.. men jaja.. flyet e fløyet forlengs..... :)

Om det er kø på Sola har ingen betydning. Køen var nok heller over Tyskland eller Frankrike - om det er det som var årsaken.

På Sola så hadde flighten IG2174 slot tid ja!
Den var på over 30 min senere enn STD.

Last edited:

Se der ja. Det var det jeg hadde en mistanke om. Jaja. Godt at det gikk bra.

Back