Siden der var noen som synes Nimrod bildene var ok ordnet jeg noen fler sist gang jeg var i Coventry. I følge en av dem som jobber på Airbase kjører de motorne en gang i blant og håper å gjøre taksedemonstrasjoner. Om den noen gang flyr igjen er derimot fortsatt uvisst.
Liker linjene til neseseksjonen...veldig klassiske.
"Safety card" ved kaptein-posisjonen.
Tilsvarende "safety card" for en av arbeidsstasjonene.
Utsikt bakover fra gangen ved arbeidsstasjonen over.
De to pillarene i bak ved inngangsdøren er sonar dispensere eller hva det nå måtte hete på fint.
Vinduene på flight deck.
Typisk vindu for resten av flyet.
De har til og med røde, transparente gardiner.
F/o posisjon.
Pedestal, kanskje ikke det mest ryddige sammenlignet med hva jeg er vant med.
Uten tvil det viktigste instrumentet ombord!
Så forflytter vi oss til denne flyplassen.
Hvor en finner bl.a. denne gjengen.
Eller man må vike for de som sier "to fly to serve".
Men noen som virkelig er blitt synlige er denne lurvegjengen. Har sett opptil 6 fly på bakken innenfor en time sen ettermiddag/tidlig kveld.
Her i uken har der vært mange store skyer rundt og her sikter vi mellom to byger i Oxford området og skal snike oss rundt skyen en såvidt ser i venstre kant.
Av og til blåser det også og selv om der ikke er allverdens med fjell får en noen gang bølger.
Får vel avslutte med skikkelig høytrykk, noe som ofte ikke betyr klarvær herover men et par tusen fot tykt solid men flatt skydekke med base rundt 1500ft.
Det var nå det for denne gang!

Liker linjene til neseseksjonen...veldig klassiske.

"Safety card" ved kaptein-posisjonen.

Tilsvarende "safety card" for en av arbeidsstasjonene.

Utsikt bakover fra gangen ved arbeidsstasjonen over.

De to pillarene i bak ved inngangsdøren er sonar dispensere eller hva det nå måtte hete på fint.

Vinduene på flight deck.

Typisk vindu for resten av flyet.

De har til og med røde, transparente gardiner.

F/o posisjon.

Pedestal, kanskje ikke det mest ryddige sammenlignet med hva jeg er vant med.

Uten tvil det viktigste instrumentet ombord!

Så forflytter vi oss til denne flyplassen.

Hvor en finner bl.a. denne gjengen.

Eller man må vike for de som sier "to fly to serve".

Men noen som virkelig er blitt synlige er denne lurvegjengen. Har sett opptil 6 fly på bakken innenfor en time sen ettermiddag/tidlig kveld.

Her i uken har der vært mange store skyer rundt og her sikter vi mellom to byger i Oxford området og skal snike oss rundt skyen en såvidt ser i venstre kant.

Av og til blåser det også og selv om der ikke er allverdens med fjell får en noen gang bølger.

Får vel avslutte med skikkelig høytrykk, noe som ofte ikke betyr klarvær herover men et par tusen fot tykt solid men flatt skydekke med base rundt 1500ft.

Det var nå det for denne gang!