KristianSk
Joker
Greit at ingen må sove på gulvet i terminalen, men det er ikke måte på hvor lett det er å booke om til andre flyvninger skal vi tro SAS i sosiale medier. Dette slår tilbake på de nå...
Nå er det vel slik at systemet ikke aner om du er EBD med mindre du fysisk flasher kortet til den som skal booke deg om, eller har jeg misforstått? EBD-prefix kommer vel først Q1 2015.Kanskje Diamantkortet ikke blir så verdifullt å inneha som jeg kanskje først trodde...
Så det man kan konkludere med at så lenge det er mindre enn 24 timers forsinkelse er OK? .
Det kan jeg ikke svare på, men jeg mener at i utgangspunktet er dette ikke ok.
Dette er en grov mistolking av hva han sier ...
Dette er ikke en 24-timers forsinkelse. Det er en kansellering. De du referer til kansellerer ikke. De bare forsinker, selv om det tar 72 timer å få kundene dit de skal. Dermed får du ubalanse i flåten og ringivirknger i dagevis og skaper trøbbel for enda flere.
Alle ombooket uten fuss og skriverier i VG.
Så det man kan konkludere med at så lenge det er mindre enn 24 timers forsinkelse er OK? Vi har vel sett både avisoppslag om kortere forsinkelse enn dette, og meldinger fra SAS som skryter av hvor mye flinkere de er enn DU/DY og hvor mye verdt nettverket er. Man lager en nokså stor fallhøyde for seg selv med slik kommunikasjon.
Jeg synes historien til SQ321 virkelig indikerer full kollaps i forhold til håndtering av statuspax (og andre). Kanskje Diamantkortet ikke blir så verdifullt å inneha som jeg kanskje først trodde...
Synes du skal puste med magen og lese det jeg skriver en gang til ;-)
---
At SQ321 føler at dette er elendig forstår jeg, men i det store å det hele synes jeg det er ok.
Du bekrefter vel egentlig det jeg skrev i min post (dvs. 24 timer er egentlig OK siden det er fulle fly; ikke helt det som er budskapet ellers fra SAS, for det man ellers ser er vel at de mener det er veldig enkelt å booke om alle passasjerene på et fly), så jeg tror jeg kan forholde meg like rolig som jeg normalt sett gjør...
Hvis det er slik at det er fullstendig tilfeldig prioritering (dvs. ingen prioritering knyttet til status) i forhold til assistanse så spørs det vel om lojaliteten blir like stor som den ellers kunne vært. Jeg hadde i grunnen håpet at et gull-/diamantkort er verdt noe i slike situasjoner, og at det viser seg å ikke være det er i mine (diamond sparkling) øyne en nokså fundamental svikt. Du må gjerne være uenig i det.
Det vil jo alltid være ting å lære etter avvik som dette. Jeg tror SAS kom greit ut av dette.
Jeg jobber i tog og kan godt forstå hva ssassteward sier her. Å håndtere 2-300 passasjerer er ikke lett i slike situasjoner.
Jeg tror nok de fleste har forståelse for at det ikke nødvendigvis er gjort i en fei å håndtere 2-300 passasjerer, men årsaken til at SAS her får litt pes er fordi de har gått så høyt ut på banen når andre selskaper (DU) har hatt tilsvarende forsinkelser. Det virker da ikke som det er måte på hvor enkelt SAS kan booke om sine passasjerer, og de nevnte aldri da at også de kunne ende opp med at passasjerene ble opptil 24 timer forsinket (selv om de har "venner" blant andre flyselskaper). Som nevnt tidligere så har SAS helt egenhendig skapt seg selv en nokså stor fallhøyde gjennom sin egen kommunikasjon i media & på sosiale media. Selv synes jeg ikke 24 timers forsinkelse er OK, hverken hos det ene eller det andre selskapet.
Nå bekrefter vel Superhai at ting ikke har gått slik det skulle gå, og har en del gode forklaringer på hvorfor ting kanskje ikke ble håndtert optimalt denne gangen. Jeg er heller ikke i tvil om at SAS jevnt over har en bedre håndtering ved irr enn f.eks. DU, men det er særdeles lite kledelig å være så eplekjekk om dette.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.