Neste Norwegian tur i boks

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
hehe... Det er moro å jobbe på innsjekk når det kommer folk som har bestilt billetter en eller to ruteprogrammer i forveien. De er alltid totaltforvirrede over alle endringsmailene de har fått.
 
....og nå er seter ved nødutgang bestilt, sikret og betalt i ikke mindre enn 4 transaksjoner!
 
7 1/2 måned etter at vi bestilte billettene er vi nå klare for avreise... I kveld blir det konsert i Stavanger Domkirke...
 
Norwegian var veldig bra!!! Røros Flyservice var IKKE bra... Innsjekk på automat gikk fort og greit. Damen i bagdrop skranken var ikke like våken - hun brukte laaang tid på pc`n før hun kunne opplyse oss om at vi faktisk var sjekket inn... Da jeg fortalte at det visste jeg og at vi iog for seg stod ved en bagdrop skranke - ble hun like rød på hodet som den 737`n vi skulle ut å fly...

En bitter ansatt i gate`n var mest opptatt av å snakke høyt om at det var siste arbeidsdagen hans som heltidsansatt og at man måtte kunne forvente å tjene nok på en jobb og ikke slik det var nå når man måtte ha flere jobber for å overleve... Dette fikk han sagt såpass høyt at flere av oss i gaten ble flaue... Når det ble gatebytte på vår avgang så stønnet han så høyt og skrek ut "Typisk at dette skulle skje meg!!!! Går det an?????

MEN!!! Fra vi kom ombord på vårt nye fly (som bare ble 30 minutter forsinket) gikk alt som en drøm. Gode seter, nødutgang - ingen i midtsetet - flytid på 35 minutter... Knallbra tur med Norwegian - men Røros MÅ skjerpe seg...

God jul fra et regntungt Stavanger...
 
Du skulle heller valgt SAS! Der er det aldri verken endring av avgangstid, gatebytte, forsinkelser, sure bakkeansatte eller restriksjoner på bagasje! Og en mann i din stilling har råd til å fly dem!

God jul!

BF:cool2
 
Du skulle heller valgt SAS! Der er det aldri verken endring av avgangstid, gatebytte, forsinkelser, sure bakkeansatte eller restriksjoner på bagasje! Og en mann i din stilling har råd til å fly dem!

God jul!

BF:cool2

haha... Det der er vel en sannhet med modifikasjoner. Etter at jeg "meldte overgang" fra Norwegian til SAS har jeg opplevd alt det der hos SAS...
 
Alt fungerte bra på Sola...og ikke minst ombord på Norwegian var alt veldig bra - så da skjønner jeg ikke hvorfor jeg skal bytte selskap.
 
MEN!!! Fra vi kom ombord på vårt nye fly (som bare ble 30 minutter forsinket) gikk alt som en drøm. Gode seter, nødutgang - ingen i midtsetet - flytid på 35 minutter... Knallbra tur med Norwegian - men Røros MÅ skjerpe seg...

God jul fra et regntungt Stavanger...

PirkePirke

Om man blir 35 minutter sent ut på en flytur på 30 minutter så er overhode ikke det bra, man kan da ikke lande på tid, og man er forsinket....

Man kan heller ikke diffrentsiere å si at Røros gjør en dårlig jobb og DY en god jobb, det er et DY produkt.... ikke et Røros produkt man har kjøpt.


Syntes nå jeg da....
 
Last edited:
Når reiser du tilbake da? Godt du var fornøyd på Sola på ankomst. Får håpe du blir like fornøyd på hjemreisen også. ;)
 
Hehe, morsomt at du synes det er positivt at de bare ble 30 minutter forsinket! Hadde det vært et annet selskap hadde det vært negativt :)
 
Når forsinkelsen innebærer at vi kun lander 10 minutter forsinket så er dte jo ikke så ille... Både SAS og Norwegian opplyser om alt for lang flytid for å kunne "ta igjen" forsinkelser...

Ja Røros er et Norwegian produkt - og jeg håper Røros lærer av kollegaene sine i luften...
 
Hjemturen i går kveld ble nok en positiv opplevelse - mest i luften men også litt positivt på bakken. Da vi ankom Sola fungerte ingen av automatene - da er det lite stilig med en hel veggreklame som forteller oss om hurtigvalget til Norwegian - køen vi stod i var laaang og det gikk ikke fort.

Maskinen ble opplyst å være 30 minutter forsinket på vei hjem også - men her kom de de på med bra informasjon og endret forsinkelsen til 20 minutter som ble 15 minutter og som ved ankomst ikke var noen forsinkelse i det hele tatt.
Imponerende som de kan snu en maskin!!!

Nye nødutgangseter, ingen i setet mellom oss:nor Full maskin og et crew etter vår smak - "all male" -bare synd de ikke er mer reundt i kabinen...;)

Norwegian med seating er absolutt et meget bra alternativ - når kommer kaffekoppen?
 
Både SAS og Norwegian opplyser om alt for lang flytid for å kunne "ta igjen" forsinkelser...

I den såkalt flytiden ligger også tid til taksing frem og tilbake og all annen bakkeaktivitet. Således er flytid et litt misvisende begrep, reisetid er vel bedre.
 
Men de oppgir begge nok tilå ta igjen mye - inkludert taksing etc. Husker godt at Danmark seilte sydover på 80-90 tallet når flytiden gikk fra 50 minutter til 60 minutter mellom FBU og CPH...
 
Det er pga flyttingen til GEN .....

Blokktiden FBU-CPH var 1 time i mange aar .. mot slutten ble den oekt til 1.05 pga lengre taksetider og generelt mer trafikk i begge ender. Da FBU stengte, la de paa 5 minutter til pga lengre flytid.
 
Hjemturen i går kveld ble nok en positiv opplevelse - mest i luften men også litt positivt på bakken. Da vi ankom Sola fungerte ingen av automatene - da er det lite stilig med en hel veggreklame som forteller oss om hurtigvalget til Norwegian - køen vi stod i var laaang og det gikk ikke fort.

Maskinen ble opplyst å være 30 minutter forsinket på vei hjem også - men her kom de de på med bra informasjon og endret forsinkelsen til 20 minutter som ble 15 minutter og som ved ankomst ikke var noen forsinkelse i det hele tatt.
Imponerende som de kan snu en maskin!!!

Nye nødutgangseter, ingen i setet mellom oss:nor Full maskin og et crew etter vår smak - "all male" -bare synd de ikke er mer reundt i kabinen...;)

Norwegian med seating er absolutt et meget bra alternativ - når kommer kaffekoppen?

Godt du er fornøyd på bakken også. Vi sliter litt med software i disse automatene, men de blir stadig oppdatert så vi får håpe de snart er feilfrie.

Kjekt å se at du er imponert over hvordan en maskin kan snus. ;)
 
Synes det er litt rart at det så å si bare er Norport-stasjonene som sliter med automatene.
 
Back
Top