Merket kjapt at noe var galt under descent. Plutselig full gass og nesen opp, sirkling og beskjed fra flight deck om et teknisk problem som måtte løses ved en ekstra runde rundt Kastrup. Luktet nesehjul lang vei. Mye plinging på
intercom.
Etter en stund fikk de hjulet ned med visual fra tårnet (slik jeg forsto det) og vi gikk inn for landing. Ingen evac prep eller noe. Landing gikk som normalt, noget kraftig oppbremsing og tidenes sakteste taxi. Så snart vi var av runway var det full stopp og forklaring kom fra FD.
Står nå og venter på traktor som skal dra oss inn til gate. Spent på om dette er den "vanlige" nesehjul-som-har-vridd-seg varianten.
Synes crewet håndterte dette fint og ingen tegn til panikk eller nervøsitet om
bord. Som gammel flyvertinne følte man seg nesten litt snytt for en evac, men man må jo være glad for at det ikke vle mer dramatikk enn dette.
Tipper kjerra blir stående ut dagen
intercom.
Etter en stund fikk de hjulet ned med visual fra tårnet (slik jeg forsto det) og vi gikk inn for landing. Ingen evac prep eller noe. Landing gikk som normalt, noget kraftig oppbremsing og tidenes sakteste taxi. Så snart vi var av runway var det full stopp og forklaring kom fra FD.
Står nå og venter på traktor som skal dra oss inn til gate. Spent på om dette er den "vanlige" nesehjul-som-har-vridd-seg varianten.
Synes crewet håndterte dette fint og ingen tegn til panikk eller nervøsitet om
bord. Som gammel flyvertinne følte man seg nesten litt snytt for en evac, men man må jo være glad for at det ikke vle mer dramatikk enn dette.
Tipper kjerra blir stående ut dagen
