• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nesehjul SK1455 07NOV22

hlorange

Flyjunkie
Medlem
Merket kjapt at noe var galt under descent. Plutselig full gass og nesen opp, sirkling og beskjed fra flight deck om et teknisk problem som måtte løses ved en ekstra runde rundt Kastrup. Luktet nesehjul lang vei. Mye plinging på
intercom.

Etter en stund fikk de hjulet ned med visual fra tårnet (slik jeg forsto det) og vi gikk inn for landing. Ingen evac prep eller noe. Landing gikk som normalt, noget kraftig oppbremsing og tidenes sakteste taxi. Så snart vi var av runway var det full stopp og forklaring kom fra FD.

Står nå og venter på traktor som skal dra oss inn til gate. Spent på om dette er den "vanlige" nesehjul-som-har-vridd-seg varianten.

Synes crewet håndterte dette fint og ingen tegn til panikk eller nervøsitet om
bord. Som gammel flyvertinne følte man seg nesten litt snytt for en evac, men man må jo være glad for at det ikke vle mer dramatikk enn dette.

Tipper kjerra blir stående ut dagen ✌️
 
Re: Nesehjul SK1455 i dag

Nesehjul OK. Tydeligvis var det at man måtte ta det ned manuelt som gjorde at styringen var problematisk, slik jeg forsto kapteinen.

Bra info fra crew, kapteinen stod i gaten ved utgang og kunne svare på spm etc.

Prøvde å laste opp bilde av hjulet, ser ikke ut som
om det gikk. Så
uansett normalt ut (bortsett fra at lukene var åpne). Var en skokk teknikere som ventet ved gaten
 

Attachments

  • BD0A1800-AA78-4FEE-BF6E-DD625E59B7A6.jpeg
    BD0A1800-AA78-4FEE-BF6E-DD625E59B7A6.jpeg
    268.1 KB · Views: 603
Last edited:
Det er normalt at man ikke har nesehjulsstyring etter å ha benyttet gravity extension, siden man tar vekk hydraulikken.
 
Back
Top