Nerdeunderholdning.

kekker

Onkel reisende kekker
KLM har laget en artig liten sak som oppdateres hver tirsdag.
denne nettsiden legger de hver tirsdag ut et bilde av en flyteknisk detalj og så er det bare å svare på dette etter beste evne med #detailTuesday på kwittrestedet..

Dagens bilde ser for meg ut som et luftinntakt til ett eller anna, men har ikke en fjerneste anelse om hva det faktisk er!

Og svaret luftinntak.. ja såpass skjønte nok jeg også men på hvilken flytype osv?

Jaja, da fikk jeg 6 av 7 da, bør være fornøyd med det.

Må si at "fasiten" var i beste fall unøyaktig, ja. Det luftinntaket ser ut som "Ram air intake", altså luftinntaket for kjøleluft til aircondition packs...

"Tire Screw"??? :drunk: I min verden heter det Rim Tie bolts... altså de boltene som holder de to felghalvdelene sammen.

Mulig at jeg er pirkete. Det er vel forhåpentligvis en profesjonell svakhet.. ;)
Men for all del, grei underholdning.

Jeg mistenker at den som legger ut disse små nøtter selv ikke har så mye greie på dette heller. Og det er greit nok det. Men for å gjøre ting litt mer interessant syns jeg de kan si litt mer om bildene når de først legger dem ut. Nå lurer folk like mye som før de fikk "fasitten".

Back