Neos/SmartLynx/TUI/Go2Sky/Avion Express/titan/DOT flyr for Norwegian

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Fikk akkurat en melding fra Norwegian om at en av mine mange flighter til uken skal opereres av italienske Neos. Fikk faktisk også tilbud om å få refundert billetten...men man takker da ikke nei til et nytt flyselskap.

Har Norwegian for få fly her i Skandinavia nå?

Re: Neos skal fly for Norwegian

Skal ikke si noe sikkert, men ser ut som flere flyselskap blir satt inn.
Finner tre flights med DY8xxx-rutenummer i morgen 28/2 og en på mandag, som vel er ferryflights. Alle til OSL.

DY8957 MXP Ank 18:30 28/2
DY8956 AMS Ank 18:45 28/2
DY8951 KEF Ank 23:45 28/2
DY8955 BTS Ank 05:15 29/2

Gleder meg :-) Norwegian(s) loves Italy

Av innleide fly blir det 737-400, 737-800 og A320. Avion Express gjør visstnok comeback for Norwegian med sin A320. ;)

Nå kom ny melding... Flight 2 av 4 neste uke skal nå TUI Fly få ansvaret for. Blir spennende å se på flight 3 og 4 også...kommer kanskje melding om disse i morgen og på tirsdag...

WiFi vil bli savnet - men så lenge jeg beholder fast track så er jeg ganske så happy.

Nå kom ny melding... Flight 2 av 4 neste uke skal nå TUI Fly få ansvaret for. Blir spennende å se på flight 3 og 4 også...kommer kanskje melding om disse i morgen og på tirsdag...

WiFi vil bli savnet - men så lenge jeg beholder fast track så er jeg ganske så happy.

Arkefly PH-TFC med splitt scimitar WL

Last edited:

Vanvittig vekst og derfor innleie til de selv får flere fly og crew. Tommel opp for informasjon og håndtering!!!

Skyldes enorm vekst ja, og i tillegg går Karibien-rutene over all forventning, såpass bra at ledelsen har valgt å forlenge rutene ut april, opprinnelig skulle disse rutene opphøre i slutten av mars. På grunn av dette mangler vi noe crew og fly for å dekke produksjon her hjemme.

Skyldes enorm vekst ja, og i tillegg går Karibien-rutene over all forventning, såpass bra at ledelsen har valgt å forlenge rutene ut april, opprinnelig skulle disse rutene opphøre i slutten av mars. På grunn av dette mangler vi noe crew og fly for å dekke produksjon her hjemme.

Høres ut som en merkelig prioritering. Kostnaden for all den innleien dekkes neppe av at rutene fra USA til Karibien går godt.

Tja - de bygger jo opp et marked i USA og da er det kanskje ikke så dumt å holde på litt lenger. Innleie i Europa går vel i pluss/minus avhengig av ruter. Uansett så tror jeg Norwegian har råd til dette.

Høres ut som en merkelig prioritering. Kostnaden for all den innleien dekkes neppe av at rutene fra USA til Karibien går godt.

Prisene for å leie materiell er meget gunstig nå i februar og mars før sommersesongen begynner.
Det er mye ledig kapasitet i markedet.

Back