NB klistremerke på SAS-fly

tdb

ScanFlyer Silver
Medlem
NB klistremerke på SAS-fly

Hei!

Her det noen som vet hva denne NB logoen på flyet er? Jeg kjenner ikke til registreringen på flyet, men det er en 737. IMG_7100.JPGIMG_7100.JPG

Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: NB klistremerke på SAS-fly

Ser ut som det står N&B ja!

Uten at det gir noen mening for hverken meg eller google..

Det var et par som chartret flyet. De hadde egne nakkeputer også. N&B er altså navnene deres. Stilig gjort :)

Det var et par som chartret flyet. De hadde egne nakkeputer også. N&B er altså navnene deres. Stilig gjort :)
For real?! [emoji1]

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Sikkert bra butikk, klistremerket kostet 25 dollar og charter turen $50 store.
Visste ikke at SAS drev med VIP charter.
Her i USA driver de store selskapene med å chartre fly for sportsteam og eller militæret.
Kaksene ville vel heller chartre en BBJ enn et lignende fly med 150 seter i økonomi.

Når det er sagt. Jeg jobbet for Tower Air noen år og Jane Fonda og hennes venner chartred en 747 så 50 folk kunne sove på mitradene, 5 across.
Fra JFK til Leningrad. Var visst noe special olympisk eller noe slikt. 1995 eller 1996.
Fløy den turen selv. Gikk over Værnes. Hilste på Arne i tårnet over radioen.
Lå over på stort hotel og tok en en runde på byen. Skittent og jævlig. Kunne ha trengt trykkvasking hele greia. Vandret litt rundt vinterpallaset, var bedre og mere turistvennlig men gikk på kolonial forettning og det luktet råtten fisk.
Dårlig service på hotellet. Spurte om påfyll av appelsinsaft. Njet, ikke fan.

Fløy passiv hjem. Finnair via Helsinki. Deiling å komme i sivilasjonen på lounge, normale forhold.
Siden vært tilbake i Russki, Moskva og Kabarovsk. Ikke imponert.

Alle tilbyr charter. Noen ganger har man ledig kapasitet - andre ganger ikke. Luxusjeter er det ikke så mye av i Europa. Mer av det i USA hvor bl.a. Delta har en egen flåte med 757'er med kun store seter beregnet på NBA. Lav utnyttelse, så lette å få leid. En av dem tok det nigerianske U-23 landslaget ned til Brasil da de fikk chartertrøbbel i Atlanta.

Back