230 opsiges - 180 i administrationen, 50 blandt mekanikerne
Ved et pressemøde i formiddags med administrerende direktør for Sterling, Almar Örn Hilmarsson, og kommunikationsdirektør Niels Brix kom det frem, at det endelige antal opsigelser nu er 230 fordelt med 180 i administrationen og 50 mekanikere. Der er dog endnu ikke sat navne på opsigelserne.
Sterling overtager de indgåede overenskomster med Maersk Air personalet, men de vil senere blive opsagt.
”I en fusion som denne, hvor der uundgåeligt vil være dobbeltfunktioner, er det vigtigt for os, at der ydes en ordentlig støtte til de medarbejdere, der som følge af sammenlægningen bliver ramt af afskedigelser”, siger Almar Örn Hilmarsson.
”Det har været afgørende for Sterling i udvælgelsen af de nye medarbejdere, at det har været de bedst egnede, der blev valgt. Det hele er blevet afviklet i en god og venlig atmosfære i samarbejde med medarbejderrepræsentanterne” siger Niels Brix.
I den forbindelse har Sterling og A.P. Møller udpeget AS 3 Outplacement til at rådgive den enkelte medarbejder, uanset hvor opsigelsen rammer. Parterne er enige om at dele omkostningerne ligeligt, og det anslås, at de nærmer sig et tocifret millionbeløb.
”De oprindelige rutenet bevares indtil videre og indgåede aftaler respekteres ligeledes. Selvfølgelig vil vi nok lægge ruter sammen, hvor vi flyver ”wing to wing”, fortsætter Almar Örn Hilmarsson.
Som Stand By skrev i morgennyhederne, udloddes 150.000 billetter til spotpris for at fejre begivenheden, og allerede nu meldes der om en overvældende interesse for de billige billetter.
Det forventes ikke, at den nye fusion ender året med et positivt resultat, for som det siges, der er utrolige omkostninger forbundet med sådan en fusion.
Ledelsen regner først med at være helt på plads om 18 måneder. ”Vi skal blive ved med at vokse, og tilbyde billige billetter, og det er ikke udelukket, at vi vil købe yderligere op” fortsætter Almar Örn Hilmarsson.” Der er et stort marked i Skandinavien, som vil sikre os en større andel af, og der ligge også mange muligheder i Europa for den nye fusion”.
Sterling kom i dag ikke ind på planer om oversøiske ruter. Sterling har allerede indgået aftaler med VIA Gruppen i Norge, og det er planen, at produktet også skal afsættes via agentnettet i resten af Skandinavien.
Den nye fusion får til huse i de tidligere Maersk Air kontorer i lufthavnen.
Kilde standby.dk
Ved et pressemøde i formiddags med administrerende direktør for Sterling, Almar Örn Hilmarsson, og kommunikationsdirektør Niels Brix kom det frem, at det endelige antal opsigelser nu er 230 fordelt med 180 i administrationen og 50 mekanikere. Der er dog endnu ikke sat navne på opsigelserne.
Sterling overtager de indgåede overenskomster med Maersk Air personalet, men de vil senere blive opsagt.
”I en fusion som denne, hvor der uundgåeligt vil være dobbeltfunktioner, er det vigtigt for os, at der ydes en ordentlig støtte til de medarbejdere, der som følge af sammenlægningen bliver ramt af afskedigelser”, siger Almar Örn Hilmarsson.
”Det har været afgørende for Sterling i udvælgelsen af de nye medarbejdere, at det har været de bedst egnede, der blev valgt. Det hele er blevet afviklet i en god og venlig atmosfære i samarbejde med medarbejderrepræsentanterne” siger Niels Brix.
I den forbindelse har Sterling og A.P. Møller udpeget AS 3 Outplacement til at rådgive den enkelte medarbejder, uanset hvor opsigelsen rammer. Parterne er enige om at dele omkostningerne ligeligt, og det anslås, at de nærmer sig et tocifret millionbeløb.
”De oprindelige rutenet bevares indtil videre og indgåede aftaler respekteres ligeledes. Selvfølgelig vil vi nok lægge ruter sammen, hvor vi flyver ”wing to wing”, fortsætter Almar Örn Hilmarsson.
Som Stand By skrev i morgennyhederne, udloddes 150.000 billetter til spotpris for at fejre begivenheden, og allerede nu meldes der om en overvældende interesse for de billige billetter.
Det forventes ikke, at den nye fusion ender året med et positivt resultat, for som det siges, der er utrolige omkostninger forbundet med sådan en fusion.
Ledelsen regner først med at være helt på plads om 18 måneder. ”Vi skal blive ved med at vokse, og tilbyde billige billetter, og det er ikke udelukket, at vi vil købe yderligere op” fortsætter Almar Örn Hilmarsson.” Der er et stort marked i Skandinavien, som vil sikre os en større andel af, og der ligge også mange muligheder i Europa for den nye fusion”.
Sterling kom i dag ikke ind på planer om oversøiske ruter. Sterling har allerede indgået aftaler med VIA Gruppen i Norge, og det er planen, at produktet også skal afsættes via agentnettet i resten af Skandinavien.
Den nye fusion får til huse i de tidligere Maersk Air kontorer i lufthavnen.
Kilde standby.dk