• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nattflight til Jacksonville

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Nok en gang blir det mest bilder og litt tekst fra min side.
Denne gangen fløy jeg det nyeste flyet, som har toakset autopilot, dual GPS der den ene har multifunksjonsdisplay med vær-uplink.
Jeg ble anbefalt å fly til JAX om kvelden, siden det er en stor by som lyser godt opp i mørket.

Å ta bilder fra et fly i bevegelse i mørket er ganske vanskelig, ble kvaliteten ikke helt optimal. Jeg legger ut bildene likevel;)

Sentrum sett fra nordvest. JAX ligger nord for sentrum, så dette var på vei hjem (sør)

P1043013.JPG


Broer og bygninger er pent opplyst§!

P1010sf.JPG



Skulle ønske jeg hadde et skarpt bilde, for dette var virkelig flott

10007.JPG



Dette bildet viser at vi la inn en SAWGY1 departure, hadde et 4 minutter gammelt nexrad-bilde, og at det var rimelig bra aktivitet over Nordvest-Florida. Vi opplevde bare lett regn på den en timer lange turen sørover

P101024.JPG


Cockpit i nattbelysning

P134001.JPG
 
Originally posted by OMW
Kult!
Psst: mixture lean above 3000 :biggrin

Synes tydelig vi lærte 5000' på FlightSafety, men som det sies, det er vel company procedures...
:)
 
Originally posted by LN-SSL
Originally posted by OMW
Kult!
Psst: mixture lean above 3000 :biggrin

Synes tydelig vi lærte 5000' på FlightSafety, men som det sies, det er vel company procedures...
:)
Pøh dere lærte vel bare å fly tomotors på FlightSafety :biggrin
Neida, kan godt hende folk opererer med forskjellige ting, men 3000 er hva Cessna anbefaler/sier. Det er ikke for tidlig det heller når det er varmt innimellom..

Var fine bilder ja, skal passe på å legge opp noen jeg også når vi får nye 172 med Garmin G1000 glass-cockpit om en måneds tid :up:

edit: skrivefeil
 
Back
Top