NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat

NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat

FØRSTE KVARTAL I KORTE TREKK


- Norwegian Air Shuttle ASA hadde et underskudd
før skatt i første kvartal på MNOK 59,9 (-47,6).

- Selskapets driftsinntekter økte med 69 % i
kvartalet sammenlignet med i fjor, til MNOK
539,1 (319,7).

- Driftsresultat før avskrivninger og
leasingkostnader (EBITDAR) ble MNOK -12,8
(-15,1) for kvartalet.

- Samlet driftsresultat før avskrivninger
(EBITDA) for kvartalet ble MNOK -52,3 (-44,2)
MNOK.

- Resultat etter skatt for kvartalet ble
MNOK -43,1 (-34,3).

- Selskapet fraktet 1.014.081 passasjerer i
første kvartal, dette er en økning i
passasjertrafikken (RPK) på 86 %.

- Kabinfaktoren i kvartalet var 77 % (68 %).

- Produksjonen (ASK) har i kvartalet økt med 64
% til 933 millioner.

- Selskapet hadde en beholdning av kontanter og -
ekvivalenter på MNOK 522,5 ved utgangen av
1. kvartal, og en egenkapitalandel på 25 %.

- Totale enhetskostnader for kvartalet ble NOK
0,63 (0,64).

Se vedlegg på www.newsweb.no


http://www.newsweb.no/cdco/atmnt/NAS1Kvartal2006.pdf?id=44449
 
Replying to Topic 'NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat'

Hadde trodd de skulle greie ett 0-resultat, men der tok jeg feil.

Svakt å ikke tjene penger med kabinfaktor på 77%. Da må enten prisene heves eller kostnadene kuttes mer
 
Replying to Topic 'NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat'

Blir spennende å se hvordan børsen reagerer. Blir vel bra i sommerhalvåret, men oljeprisen vil nok ligge der som en skygge....
 
Replying to Topic 'NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat'

Uventet resultat må jeg si. Hadde forventet langt bedre.:wow:
 
Replying to Topic 'NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat'

Man må vel ikke se seg blind på bunnlinjen?
Etter å ha sett litt mer utfyllende informasjon på newsweb,ligger det en del på kostnadssiden som må forklares bedre.Jeg er sikker på at TOS og andre kan tolke dette bedre."andre kostnader" på 88 mill bl.a. Utgiftene fordeles vel litt etter hvordan NAS selv vil.Dette har vi sett i andre selskaper også.Vedlikeholds kostnader kan f. eks.
legges til 1. kv. etc. etc.

Når alt kommer til alt så er det vel året under et som teller?
 
Replying to Topic 'NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat'

Originally posted by Hurum


Kanskje flykjøpene kostet litt :)

Nei, flykjøp er en investering og ikke kostnad. Avskrivninger på flyene derimot er en kostnad
 
Replying to Topic 'NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat'

Originally posted by Someone


Originally posted by Hurum


Kanskje flykjøpene kostet litt :)

Nei, flykjøp er en investering og ikke kostnad. Avskrivninger på flyene derimot er en kostnad

Formelt sett, ja...men cash er cash...
 
Replying to Topic 'NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat'

Originally posted by BU662

(Jeg er svaert sikkert at de har noen hedging, men kan man egentlig hedge direkte Jet-A1 i Norge? I USA går det nemelig ikke... Derfor bruker seg Southwest av brenselolje-kontrakter som er benyttet å sikre kostnader av Jetfuel. Brenselolje har nesten samme pris som Jet-A1)

Hedging kan gjoeres uansett hvor man befinner seg i verden. Jeg fant en artikkel om at AI hedget jetfuel paa Singapore-markedet. Men at man ikke kunne hedge jetfuel direkte var nytt for meg, og jeg tror ikke det stemmer. Etter aa ha tittet litt rundt, ser det ut som at noen binder prisen til jetfuel, noen binder prisen til brenselolje og noen binder prisen til raaolje. Det gjoeres kanskje etter hva de faar den beste dealen paa ..??
 
Replying to Topic 'NAS 1. KVARTAL 2006 delårsresultat'

Og i går var konkurransetilsynet igjen i media...det skjer visst hver gang Kjoser`n ikke greier overskudd ser det ut for!
 
Back
Top