61 MILL I OVERSKUDD FOR NORWEGIAN

Replying to Topic '61 MILL I OVERSKUDD FOR NORWEGIAN'

Originally posted by P.A. VIKING
Det er vel tallet for SASGROUP ?
Jo, du har helt rett. For SAS Braathens i 2004:
NOK 0.84

Fortsatt bare å lese på sasgroup.no :)

Originally posted by SAJblue

Hvorfor klage når du bor i det som er kåret til verdens beste land å bo i? Med fare for å fly for langt OT stopper jeg her.

Hvorfor klage? Tja, kanskje fordi at vi kunne hatt det ENDA bedre ut i fra forutsetningene hvis vi hadde hatt skikkelige folk ved roret?

Selvsagt har vi det godt i Norge, kanskje litt for godt, men det behøver jo ikke å være politikernes fortjeneste. Vi nordmenn er EKSTREMT heldige, spesielt når det gjelder naturressurser (pleier å sammenligne det med å vinne i Lotto) så hvis man ser på hva langt mindre heldige land får til er kanskje ikke Norge så veldig mye å juble over?

Det er nok enorme mengder ressurser som går tapt i Norge på grunn av byråkrati, beslutningsvegring og nototrisk manglende evne til å planlegge for fremtiden og fullføre prosjekter man har startet på.

Men for å understreke nok en gang; JA, vi har det bra og jeg påstår overhodet ikke at vi hadde hatt det bedre med MEG som diktator (selvsagt ville vi det :p) men jeg synes bare at det "Ikke-klag-vi-har-det-jo-så-bra" argumentet er for enkelt og oppbrukt, vi må som sagt ta utgangspunktet inn i vurderingen.

Originally posted by OMW

Originally posted by P.A. VIKING
Det er vel tallet for SASGROUP ?
Jo, du har helt rett. For SAS Braathens i 2004:
NOK 0.84

Fortsatt bare å lese på sasgroup.no :)

2004 i den sammenheng er ikke av interesse....

Gratulerer NAS! Jeg hadde selv ikke regnet med så stort overskudd. Det tipper jeg at året som helhet enner i +. Ekspansjonen har lønnt seg og godt er det.

Back