Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Re: Nära katastrof eller inget problem? AC 759 go around på SFO
Det er vel også litt uvanlig at taksende fly er på tårnfrekvensen før de er fremme ved enden av rullebanen. Kanskje frekvensen var slått sammen pga tid på døgnet? I så fall var det det som avverget en meget stygg ulykke.
Ja, det er gode hjelpemidler slik at man kan se om man er på vei inn til riktig rullebane, men man må bruke de, og følge litt med på skjerm i cockpiten. Burde være en selvfølge å bruke alle hjelpemidler selv om det er en visual approach.
Spent på hva rapporten sier. Blir ikke overrasket hvis den peker på utmattelse, men også gir pilotene det glatte lag. Layouten i San Fransisco er jo også skikkelig skummel, pga både svært tette og kryssende rullebaner.
Dette er det styggeste jeg har lest om på lenge, sist det var så nære på en storulykke på bakken i USA var vel i Chicago for en del år siden.
Det er vel også litt uvanlig at taksende fly er på tårnfrekvensen før de er fremme ved enden av rullebanen. Kanskje frekvensen var slått sammen pga tid på døgnet? I så fall var det det som avverget en meget stygg ulykke.
Ja, det er gode hjelpemidler slik at man kan se om man er på vei inn til riktig rullebane, men man må bruke de, og følge litt med på skjerm i cockpiten. Burde være en selvfølge å bruke alle hjelpemidler selv om det er en visual approach.
Spent på hva rapporten sier. Blir ikke overrasket hvis den peker på utmattelse, men også gir pilotene det glatte lag. Layouten i San Fransisco er jo også skikkelig skummel, pga både svært tette og kryssende rullebaner.
Dette er det styggeste jeg har lest om på lenge, sist det var så nære på en storulykke på bakken i USA var vel i Chicago for en del år siden.
Last edited: