Og de merker også hvor mye de tjener på turistindustrien og de pengene og alle de jobbene ønsker de fleste raskt tilbake.Samtidig tror jeg at noe av det siste de slipper løs er masseturismen. Myndigheter i mange land har merket seg konsekvensene av fyllefestene i Ischgl - de brakte smitten langt og til mange.[/
Joda, nordmenn er rike, men i eget land har mange hytter, venner, slektninger og de kan bruke telt eller campingvogn. Joda, noen vil selvsagt også bruke hotell, men i snitt legger de likevel igjen mindre enn utlendinger. De som legger igjen mest er kinesere.Dessuten ved restriksjoner på turistreiser vil folk i større grad feriere i hjemlandet og på den måten styrke hjemlandenes økonomi. Rike nordmenn på ferie i Norge er ingen ulempe for norsk reiseliv.
Men i "the Americas" har dette såvidt begynt, og så har vi Afrika, og på disse kontinentene vet jeg lite om hvilke ressurser de har til å møte dette, om de har tenkt til å velge noe som ligner på det vi har sett i Europa.
.
Det som lenge har styrt volumet på masseflukt fra Afrika er ikke forholdene der, men om folk har råd til å flykte ut fra kontinentet.Ikke se bort fra en masseflukt fra Afrika heller, etterhvert som viruset får fotfeste.
Dæven... 2023 eller senere har fått stemmer. Da er man ikke særlig optimistisk synes jeg![]()
Spørsmålet er vel ikke når vi blir kvitt viruset. Det gjør vi jo aldri. Selv kopper lever videre.
Men jeg er sikker på at noe reise vil kunne plukkes opp mot sommeren. Ikke alt så klart men noe. Ellers har vi ikke noe reiseliv lenger.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Spørsmålet er vel ikke når vi blir kvitt viruset. Det gjør vi jo aldri. Selv kopper lever videre.
Men jeg er sikker på at noe reise vil kunne plukkes opp mot sommeren. Ikke alt så klart men noe. Ellers har vi ikke noe reiseliv lenger.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Kopper er jo utryddet faktisk, og er sammen med kvegpest de eneste sykdommene man faktisk har utryddet ved vaksinering.
Ja, og det tok 181 år fra man fant den første vaksinen til sykdommen var utryddet.Kopper er jo utryddet faktisk, og er sammen med kvegpest de eneste sykdommene man faktisk har utryddet ved vaksinering.
Ja, og det tok 181 år fra man fant den første vaksinen til sykdommen var utryddet.