Har lest en del ganger at kapasiteten er sprengt morgen og ettermiddag, og at slots på disse tidene ikke er å oppdrive på OSL.
Er det rullebane eller terminalkapasitet som er flaskehalsen?
Og i hvilke tidsrom på dagen er det konkret?
Spør du meg, svarer jeg security-sjekken![]()
Spør du meg, svarer jeg security-sjekken![]()
Må si meg uenig. Stort sett er køen rask i sikkerhetskontrollen og de gangene det er kø så skyldes det stort sett for få folk på jobb.
Kan knapt nok huske å ha ventet mer enn 5 minutter for å komme i gjennom de siste par årene
Men har du tatt med den tiden du går i sikk-sakk mellom sperrebåndene i de 5 minuttene?
Har opplevd kø ut frawig-wagsikk-sakk-båndene, men med alle sluser åpne ble det egentlig bare et jevnt sig hele veien som ble unnagjort på 7-8 minutter. OSL er IMHO en av de bedre flyplsssene i Europa når det gjelder security (ser bort fra "fast-fast" track o.l.)
Vi har gjort mange målinger av ventetid i sikkerhetskontrollen. I de travleste tidene på døgnet ligger gjennomsnittstiden på ca. 3:30.Enig. Tror nok snittet mitt ligger på en 2-3 minutters kø på OSL. Kan ikke huske sist jeg brukte nevneverdig over 5 minutter.
Bagasjeanlegget kan bli en flaskehals. Det er ikke nok binger til å ta i mot all bagasjen i peak om morgenen. SGH får blant annet problemer med å skille lokal og transfer. I tillegg er tranferanlegget underdimensjonert. Det kan også ta lang tid å få inn bagasjen på ankomst innland ettersom det i sommer kun blir ett ankomstbånd og en karusell.
SGH får blant annet problemer med å skille lokal og transfer.
- Togstasjon - hvorfor er ikke perrongene innebygd i vinterlandet Norge? Her kunne vel togstasjonen vært plssert i kjelleren på terminalen eller med et overbygg som gjorde det litt triveligere å ankomme Norge...
- Togstasjon - hvorfor er ikke perrongene innebygd i vinterlandet Norge? Her kunne vel togstasjonen vært plssert i kjelleren på terminalen eller med et overbygg som gjorde det litt triveligere å ankomme Norge...
Idag opplevde jeg 25 minutters lø på "fast track" og køen vokste raskt da jeg kom. Den gikk til "H" da jeg kom. Da jeg kom til billettsjekken for køen kom det fram en som sa at køen gikk til enden av bygget og "rundt hjørnet". Kun én sluse var åpen.
Samtidig hadde de opprop med baklagelser på at det var 15 minutters ventetid i den vanlige sikkerhetskøen.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.