Når bagasjen står igjen i Afrika

Re: Når bagasjen står igjen i Afrika

En god sosialantropologisk studie :) , er det ikke det en kaller dette?

En håndfull tyske hjelpearbeidere var oppgitt over mangel på ordnung, og kunne ikke forstå at det går an å bryte med alle regler på den måten.

–Vi leverte bagasjen vår i tide, da må den komme med flyet, forklarte en av dem til damen i refleksvest.

Kan formelig se det for meg! ;)

Hehe, meget god observert og skrevet!
Og igjen kan jeg ikke annet enn lure på HVORFOR folk må ha med seg så skrekkelig mye bagasje. Pakker man smart nok, får de aller fleste plass til det man behøver i en kabinkoffert...

Det skjer mye på den flyplassen der! Bl.a. tilbrakte jeg veldig mange lørdager og søndager der på slutten av 60- begynnelsen av 70-tallet med å studere VC-10-ere.

Et bilde fra de gode, gamle dager

Og noen tatt for snart et år siden:

IMGP1472.jpg

IMGP1476.jpg

IMGP1477.jpg

imgp1918.jpg

Ikke koedd med min gode kunde Air Malawi! :)

..

Siden bildene over fra Lusaka, er det vel også betimelig med noen bilder fra Lilongwe. Litt morsomt er at min mor kjøpte Alf Prøysens Mrs Pepper Pot (Teskjekjerringa) til min bror og meg der en gang i 1969. Selv var jeg mer opptatt av Tintin-albumene.

IMGP1457.jpg

IMGP1458.jpg

IMGP1468.jpg

IMGP1470.jpg

Ikke koedd med min gode kunde Air Malawi! :)

..

Tror vel ikke de er verre enn et herværende selskap som beskrevet av en viss vestlending her

På midten av 80-tallet lot Northwest halvparten av bagasjecontainerne til København stå igjen på JFK. Så det skjer ikke bare i deler av verden der de ikke går på ski :o

Back