...nå kommer den og tar meg...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
...nå kommer den og tar meg...

Jeg er udiskutabelt enig med moderator at en ikke skal publisere en hel rekke av samme flybevegelser i 10-talls bilder etterhverandre, imidlertid så må jeg for å rettferdiggjøre denne hendelsen gjøre akkurat det...
Var på plattformen på Sola, kjedet meg mellom flybevegelsene da jeg så de gjorde klar en maskin på 330, mitt 300 mm klarte akkurat å fange det opp...

Den står der, klar for avgang - og ser bortover mot plattformen og den rare fotografen med krykker som febrilsk prøver å lene seg inntil rekkverk mens kamera skyter løs
HO9_3929.jpg

Den har oppdaget meg, og planlegger sitt angrep, og er nå i luften...
HO9_3931.jpg

Den staker kursen ut rett i mot meg...
HO9_3932.jpg

Den kommer i konstant høyde, rett i mot meg og mitt objektiv...
HO9_3937.jpg

Kommer den til å ramme meg, blir det skremselskudd, vil den overfly...
HO9_3946.jpg

Nå er den ekstremt nær, den store maskinen kommer aldri til å gå klar av min 190 cm i delvis oppreist stilling...
HO9_3950.jpg

Jeg må bøye meg, konsentrer meg om å fange den inn, men resultatet er skremmende nært..
HO9_3952.jpg

Den bommet, jeg overlevde - jeg kan forsette å fotografere - HURRA!
HO9_3953.jpg

H

Last edited:
Re: ...nå kommer den og tar meg...

flotte bilder, men prøv med litt lenger lukkertid neste gang, så får du litt bevegelse i rotorene :-)

flotte bilder, men prøv med litt lenger lukkertid neste gang, så får du litt bevegelse i rotorene :-)

Klart jeg skulle det, men jeg hadde allerede satt kamera til prioritert blender, og så skjedde ting rimelig fort - og da jeg er handicappa og har nok med å prøve å rette kamera mot målet, så var der ingen sjans i himmelen til å forandre innstillingene:-)

H

Dette syns jeg var flott Harald. Var nesten så jeg dukka her når helikopteret kom mot deg :)

Stilig! Enig med deg - av og til må man forsvare en serie som dette! :)

her er mitt bidrag fra HAU

en søndags morgen den skulle ha Hotfueling grunnet oppdrag

heftig opplevelse å få den overhodet :)

beklager kvaliteten men er tatt med mobil

Attachments

• IMG_0221.jpg
    IMG_0221.jpg
    37.9 KB · Views: 354
  • IMG_0222.jpg
    IMG_0222.jpg
    43.3 KB · Views: 350

Det er jo tydelig at gutta på 330 gjorde et "stunt" til ære for deg, Harald, så du burde få billedserien over til dem på skvadronen på en eller annen måte. Det hadde de sikkert likt.

Eller kanskje det er noen der på 330 som følger med her på Scanair-forumet?

Back