Nå er det slutt

Re: Nå er det slutt

Braathens / (S.A.F.E) har alltid vært Norges flaggskip, offisielt eller ikke...
Trist ja!:(
 
Re: Nå er det slutt

Snakket med en nær venn av meg i STS på Gardermoen i går.Det viser seg at deres første 737 classic inne på c 10 check går meget bra.Flyet skal ut mandag,og pris og timeantallet ligger langt under det BTS klarte å levere på.
Verden klarer seg nok godt uten BTS på Sola.
 
Re: Nå er det slutt

:) verden hadde klart seg godt uten STS også men det er ikke diskusjonen.

Trist at de er så ihuga på å fjerne alle spor. Men kanskje det er enklere for dem slik.
 
Re: Nå er det slutt

det er slik verden fungerer - Braathens har opphørt å eksistere - som Eastern, Color Air, Pan Am, de Havilland, McDonnell Douglas, Uni Forsikring, Sparebanken Nor etc
 
Re: Nå er det slutt

Braathens SAFE var et meget godt selskap frem mot 1998 , det er snart 10 år siden.

Braathen's døde en gang mellom 1.1.2002 og April 2004.


RIP
 
Re: Nå er det slutt

Originally posted by CK

det er slik verden fungerer - Braathens har opphørt å eksistere - som Eastern, Color Air, Pan Am, de Havilland, McDonnell Douglas, Uni Forsikring, Sparebanken Nor etc

Kan vel egentlig ikke sammenligne Braathens med Color Air, Braathens har lang historie, og var liksom Norges flyselskap, for store og små...Husker "løvematen" vi fikk når vi fløy med de da jeg var liten, det var spennende det, hehe.
Color Air varte jo bare i noen få år, og har nok ingen plass i hjertet til nordmenn, slik Braathens hadde:p Men som du sier, Sånn skjer, verden går videre, noen ting forsvinner, andre ting kommer:)
 
Re: Nå er det slutt

Nå er det Norwegian som slår seg ned i hjerterota til oss nordmenn, folkets flyselskap, mangler bare rødvin og burgere på fredager:colgate:
 
Re: Nå er det slutt

Med fare for å tråkke noen på tærne: Logoen skulle vært fjernet for lenge siden.Flerret vekk som et plaster skal fjernes,ikke langsomt og lirkete som det har vært hittil.:angry:
 
Re: Nå er det slutt

Originally posted by FBU 4EVER

Med fare for å tråkke noen på tærne: Logoen skulle vært fjernet for lenge siden.Flerret vekk som et plaster skal fjernes,ikke langsomt og lirkete som det har vært hittil.:angry:

100% enig!
 
Re: Nå er det slutt

Originally posted by Fry

Originally posted by CK

det er slik verden fungerer - Braathens har opphørt å eksistere - som Eastern, Color Air, Pan Am, de Havilland, McDonnell Douglas, Uni Forsikring, Sparebanken Nor etc

Kan vel egentlig ikke sammenligne Braathens med Color Air, Braathens har lang historie, og var liksom Norges flyselskap, for store og små...Husker "løvematen" vi fikk når vi fløy med de da jeg var liten, det var spennende det, hehe.
Color Air varte jo bare i noen få år, og har nok ingen plass i hjertet til nordmenn, slik Braathens hadde:p Men som du sier, Sånn skjer, verden går videre, noen ting forsvinner, andre ting kommer:)

poenget var at selskaper og merkenavn forsvinner - det er den naturlige utviklingen. Pan Am var også et selskap med lang og stolt historie (som, la oss være ærlige, får BU til å blekne).
 
Re: Nå er det slutt

Jeg synes dette fuzzet med at en lysreklame fjernes på SVG er noe tull, Braathens avgikk med døden 1. april 2004. Det som også irriterer meg er at SAS Braathens ikke får ut fingeren og fjerner alle spor etter gamle Braathens. Hvor mange av det -405ene, -505ene og -705ene fremdeles flyr rundt som denne?

LN-BRM.jpg


De fleste her vet at det er bare to (BRH og BRO) som fått de "riktige" fargene. Når kommer resten SAS Braathens? Så lenge disse sporene og sporene på bakkemateriell ikke blir fjernet - så lever Braathens fremdeles! En konsekvens av at sporene er der fremdeles, så MÅ også 60-årsjubileet til Braathens anerkjennes. Hva har SAS Braathens å tape på dette? Ingenting, absolutt ingenting - bare mer blest rundt et selskap som kanskje kan ha godt av flere passasjerer. Hvem vil så IKKE gjøre dette? Blåruss og innbarka SASer kanskje?

Nå er det noen av oss som skal møtes til lunsj i morgen på FBU, og der er fremdeles mulig å nyte noen safe logoer - blant annet denne falmede ;)

FBU02.jpg
 
Re: Nå er det slutt

Originally posted by FBU 4EVER

Med fare for å tråkke noen på tærne: Logoen skulle vært fjernet for lenge siden.Flerret vekk som et plaster skal fjernes,ikke langsomt og lirkete som det har vært hittil.:angry:

Well put!
 
Re: Nå er det slutt

Originally posted by FBU 4EVER

Med fare for å tråkke noen på tærne: Logoen skulle vært fjernet for lenge siden.Flerret vekk som et plaster skal fjernes,ikke langsomt og lirkete som det har vært hittil.:angry:


:up:
 
Re: Nå er det slutt

Bra sammenligning med plaster!!! MEN!! Det er lov til å være stolt av historien til Braathens og historien til SAS som nå lever videre i selskapet som burde hete SAS Norge...(...men hvor vi på fly og matriale kun så SAS!)
 
Re: Nå er det slutt

Helt greit å huske Braathens, ingen protester der, men jeg blir gal av firmaer som aldri klarer å få ut fingeren og fjerne gamle identiteter før de endrer den nye, sånn at det finnes tre-fire logoer etc. i omløp. Dette var faktisk noe av det første Gordon Bethune tok tak i da han tok over i CO.
 
Re: Nå er det slutt

Helt enig med LCH.

Saa senest i gaar en BA Ford Transit van med deres 80talls-logo paa LHR. Utrolig irriterende.
 
Re: Nå er det slutt

Originally posted by EB

Bra sammenligning med plaster!!! MEN!! Det er lov til å være stolt av historien til Braathens og historien til SAS som nå lever videre i selskapet som burde hete SAS Norge...(...men hvor vi på fly og matriale kun så SAS!)

Selvfølgelig,Eivind!

Braathens S.A.F.E. representerte Norge bedre enn SAS gjorde på slutten av 40-tallet,takket være en fremsynt Ludv. Braathen på 30-tallet (i samarbeid med Petter Olsen og DNL vel og merke!).Det var et regjeringssamarbeid som til slutt formet BU til det det var da det gikk "konk",for det var det BU gjorde til syvende og sist.Ikke omvendt,som mange ex-BU vil ha det til! (og ex-LIN for den saks skyld!).
 
Re: Nå er det slutt

Heisann
Det var et regjeringssamarbeid som til slutt formet BU til det det var da det gikk "konk",for det var det BU gjorde til syvende og sist

Samme "regjeringssamarbid" som har holdt SAS i live i alle disse årene...:skep

Dag
 
Back
Top