N7001U - 727 nummer 1 paa Everett

--- THE END ---

12764760_10153322763775474_1691296756355258426_o.jpg
 
Vakkert bilde av en flott maskin. Litt overrasket at motorene er huskkitted. Var det nødvendig for denne korte turen, eller var det disse motorene som var tilgjengelige for dette prosjektet?

Espen
 
Artikkelen påstår at det ikke var hush kits...

With no hush kits installed, the Stage II aircraft deafeningly roared down the runway to the delight of all in attendance, taking off from runway 16R at 10:50 local time (18:50 GMT). As an anecdote, one of the engines experienced a noticeable backfire during the roll. However, it was transient and did not cause a rejected takeoff.
 
Jeg leste også det, men det er iallefall gjort modifikasjoner på eksosutløpene som ble innført når motorene på B727 ble hushkitted. Hvorfor dette er gjort hvis det er originale motorer på dette flyet skjønner jeg ikke. Det er lett å se forskjell på originale eksosutløp og modifiserte.

Espen
 
De motorene som var tilgjengelige for ferryflighten var donert av Fedex. Man endte av tekniske grunner med å bruke tre sentermototer, som ikke er utstyrt med hushkit.
 
Back
Top