• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

N7001U - 727 nummer 1 paa Everett

--- THE END ---

12764760_10153322763775474_1691296756355258426_o.jpg
 
Vakkert bilde av en flott maskin. Litt overrasket at motorene er huskkitted. Var det nødvendig for denne korte turen, eller var det disse motorene som var tilgjengelige for dette prosjektet?

Espen
 
Artikkelen påstår at det ikke var hush kits...

With no hush kits installed, the Stage II aircraft deafeningly roared down the runway to the delight of all in attendance, taking off from runway 16R at 10:50 local time (18:50 GMT). As an anecdote, one of the engines experienced a noticeable backfire during the roll. However, it was transient and did not cause a rejected takeoff.
 
Jeg leste også det, men det er iallefall gjort modifikasjoner på eksosutløpene som ble innført når motorene på B727 ble hushkitted. Hvorfor dette er gjort hvis det er originale motorer på dette flyet skjønner jeg ikke. Det er lett å se forskjell på originale eksosutløp og modifiserte.

Espen
 
De motorene som var tilgjengelige for ferryflighten var donert av Fedex. Man endte av tekniske grunner med å bruke tre sentermototer, som ikke er utstyrt med hushkit.
 
Back
Top