• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

N214ER Flyforbud eller hva?

TobyAllan

PROFIL IKKE AKTIV
Hei dette fly står på ENRK Rakkestad flyplass, og har gjort det lenge nu, rygter sier at flyet er blitt "Grounded" pga at der ikke finnes papirer og service dokumentasjon på flyet.
Noen som vet noe mere presis om dette flyet, og hvorfor det står på bakken, flyet ser jo ikke ødelagt ut, trenger kansje en vask, men er ikke stygg at se på, dette er jo et fint fly, synd at det bare står der og tar plass :)

Hilsen Toby
 
Last edited:
Tror flyet har stått stille i 2 år eller mer nu :) synd, jeg synes det er et fint lille fly, skulle gjerne ha eiet den, hvis jeg hadde sertifikatet hehe
 
Generelt: Jeg tror det er slik at dersom et amerikansregistrert fly skal selges/eksporteres fra USA til f.eks. Norge, så krever FAA at det utstedes et "Export Certificate of Airworthiness" (eller "Export Airworthiness Approval"?) før flyet fysisk kan exporteres ut av USA. Dersom man glemmer dette blir FAA ganske sure... Kanskje det er det som er tilfellet i denne saken?


Står sikkert mer her, uten at jeg har tatt meg tid å lese dette:
http://www.faa-aircraft-certification.com/export-certification.html

Steinar
http://www.seabee.info
 
Back
Top