My travel Airways går i graven

Perra Skoog

Newcomer
My travel Airways går i graven

1 maj 2008 byter My Travel Aiways namn till Thomas Cook Airlines Scandinavia. denna info kommer från ledningen på My Travel. I övrigt kommer de nuvarande varumärken som finns i de nordiska länderna finnas kvar.

Re: My travel Airways går i graven

de får være glade for at de ikke har de gamle DC-10'ene lenger da for da hadde det jaggu blitt mange lag med ny logo maling.

Vil det si at VIKING callsignet endelig blir fri ?

Kan vel tenkes at andre kunne tenke seg å bruke det ?

Conair - Scanair - Premiair - My Travel.....noen av de ansatte har vel vært med hele veien:D

Likevel, det var Premiair som virkelig klinget, og det ble jo et kjent og kjært flyselskap for mange:D

Originally posted by MD11

Conair - Scanair - Premiair - My Travel.....noen av de ansatte har vel vært med hele veien:D

Likevel, det var Premiair som virkelig klinget, og det ble jo et kjent og kjært flyselskap for mange:D

Pøh, det er Scanair som er "ekte vare". Alt det andre er bare dårlige navn, inkludert My Travel som høres ut som en luguber internet sjappe.

Antar dette betyr vi vil slippe de stygge orange og blå flyene mer?

Ett sorgligt besked som tyvärr var väntat. Från Premiair - som var ett bra namn - via det meningslösa MyTravel till Thomas Cook, som inte betyder någonting för oss skandinaver. Thomas Cook har mig veterligen aldrig haft resebyråverksamhet här, namnet och begreppet är tämligen okänt.

När Premiair skulle byta namn ville danskarna ta tillbaka namnet Scanair. Det fick de inte för britterna som tvingade på dem "MyTravel Airways", ett namn som ingen ville ha.

I Tyskland blev det ju uppror bland resenärerna över att Condor bytte namn till Thomas Cook, så Condor fick komma tillbaka. Tänk om man kunde hoppas på något liknande här - Premiair skulle passa utmärkt...

SCANAIR var navnet ! Det er vel ledig nå !;)

Glæder mig til næste gang, da kan det kun blive bedre :RIP

Originally posted by Someone

Pøh, det er Scanair som er "ekte vare". Alt det andre er bare dårlige navn, inkludert My Travel som høres ut som en luguber internet sjappe.

Antar dette betyr vi vil slippe de stygge orange og blå flyene mer?

Ja, for disse er er jo så veldig mye finere.... http://www.airliners.net/open.file/1215524/M/

:RIP MyTravel.

Da ble det jo heller ikke noe av MyCook eller noen av de abdre fargefulle forslagene :smokin

Originally posted by LN-SEK

Vil det si at VIKING callsignet endelig blir fri ?

Kan vel tenkes at andre kunne tenke seg å bruke det ?

Nei, flyselskapet bytter navn utad til Thomas Cook Airlines, men alt annet, dvs AOC, callsign osv forblir det samme....

Jeg har jobbet mange år i reisebyrå samt turoperatør og mange kunder som booket spurte spesifikt om det var Premiair som fløy de til "Syden". Mange ville også reise kun dit DK fløy. De klarte å bygge seg opp et godt rykte og DC10'erne var jo komfortable chartermaskiner med en pitch på 31"-32". Og det med max seating. DK ble på en måte folkets "charterselskap".:D

Om byttet fra MyTravel er så trist vet jeg ikke. Har aldri likt det navnet noe særlig. Men det blir litt for mye bytter på navn på charter-flyselskapene i det siste. Og man rekker snart ikke å lære seg hva de heter før de bytter igjen.

Jeg har jobbet mange år i reisebyrå samt turoperatør og mange kunder som booket spurte spesifikt om det var Premiair som fløy de til "Syden". Mange ville også reise kun dit DK fløy. De klarte å bygge seg opp et godt rykte og DC10'erne var jo komfortable chartermaskiner med en pitch på 31"-32". Og det med max seating. DK ble på en måte folkets "charterselskap".:D

Originally posted by Kua

Fingertrouble igjen!!!!!!!!!!!

DC10 var også en favoritt blant pilotene. Fløy som en drøm, den beste arbeidsplassen jeg har hatt til nå!

Jeg har jobbet mange år i reisebyrå samt turoperatør og mange kunder som booket spurte spesifikt om det var Premiair som fløy de til "Syden". Mange ville også reise kun dit DK fløy.

Slik er det faktisk til en viss grad ennå. Mange reiser "kun" med MyTravel, jeg vet at en del "godt voksne" for eksempel vil heller fly med MyTravel til Kanariøyene enn Spanair, og DK i stedet for Pegasus til Tyrkia.

Enig med MD11 og Viking255, jeg savner både navnet og designet til Premiair. Og ja, de hadde et veldig bra rykte her. Det er nesten litt merkelig at de skal omdøpe MyTravel til Thomas Cook og risikere å gå på "Condor-blemma" de gikk på i Tyskland.

MyTravel Airways eller Thomas Cook Airlines - same shit, different wrapping. Det er o begge to navn som ikke sier noe i Skandinavia. I UK heter turoperatøren det samme, og da henger det på greip, men her i Skandinavia blir TCA bare meningsløst. Kall selskapet Ving (eller flyVing for å være "moderne") det klinger bedre.

Men, skal selskapet fortsette som selvstending selskap med samme IATA/ICAO-kode og call-sign? Slik jeg forsto artikkelen i AB, var det snakk om fusjon. Har ikke helt skjønt hvorfor charterselskapene på død og liv skal ha forskjellige selskaper i de forskjellige landene, og ikke bare operere med lokale baser som FR, EZY etc ??

Back