My CO experience - part 2, the complaints part

krølle

ScanFlyer Crusty
Etter vel å ha kommet hjem, helt uten WIDERØE, men med DY, var det på tide med et aldri så lite klagebrev til CO hvor jeg ba pent om å få refundert mine 1.900,- som 2 stk. billetter kostet med DY.

Idag kom svaret, og det var vel ikke noen bombe at det var negativt:
Da CO ikke tilbyr hotel under "normale" omstendigheter som skyldes utenforliggende årsaker kunne de ikke refundere pengene.
Jeg lurer på hva et dobbelt rom på Radisson Gardermoen, 2 middager og 2 luncher koster? Er ikke overrasket om forskjellen er svinnende liten.

Nå vet jeg jo selv at vi bruker den delaykoden som er mest praktisk for stasjonen:lol:, og forsåvidt har jeg nå fått merke det selv, grunnen til
avvisning var nemlig at flyet var ATC forsinket, dette til tross for at det var en lastedelay som trigget det hele.

Klage brev er sendt i retur, men er redd her blir det å :headbang

Eller, er der håp?

Anyone i CO, help me
 
Prøv din reiseforsikring. Det er som oftest den letteste veien. Så får de ta regressaken mot CO.
 
40 min forsinkelse inn til OSL er jo ikke mye på en slik tur. Hadde dere en eller to bookinger? Hva er MCT på OSL? Man kan jo risikere å bli 40 min forsinket ved bagasjebåndet på OSL...
 
MCT på OSL er 50 mins I/D, noe som ifølge de som jobber der er altfor lite, så i utgangspunktet var jeg ikke happy med bookingen som ble gjort, spesiellt så lenge neste SK gikk 2000.
Vi hadde gjennomgående billetter, booket gjennom et reisebyrå
 
Hvis du hadde gjennomgående billett booket av et reisebyrå, hvorfor ringte du ikke reisebyrået hvis ikke CO ville booke deg om?
 
Jo, det kan du igrunnen si, antaglig etter å ha reist fra kl 1600 norsk tid fredag så var vi mest interessert i å komme oss hjem, helst så fort som mulig.

Og reisebyrået? Vel de visste ikke engang at CO fløy til SAT, derfor sendte de oss til AUS og buss, så tror du det hadde nyttet å ringe dem:lol:
 
Jeg kan melde at Continental er det verste selskapet jeg har opplevd naar det gaar galt.

Er sjokkert over hvordan de har behandlet meg 4 ganger i loepet av tiden jeg har vaert Platinum og i tillegg den elendige behandlingen modern fikk da hun skulle hjem til jul.

Her er historien hennes, har purret CO 6 ganger, men ikke faatt tilbakemelding 8 maaneder senere.


Godt nyttår!

Mitt navn er Tommy Danielsen og jeg bor i Chicago og er OP Platinum, nr. XXXXX. Jeg fikk navn og e-mail fra XXX og har kopiert en kompis av meg og kollega av deg som du sikkert kjenner, Dag Johnsen i Houston.

Jeg skriver til deg i forbindelse med min mors reise til og fra USA for å feire jul med oss her.

Billetten kjøpte jeg på COs hjemmeside, referanse XXXX. Etter at CO ble med i Star, fant jeg ut at det var en glimrende mulighet for henne å reise enkelt til Chicago med CO.

Utreisen gikk kjempeflott. XXXX på OSL hjalp henne og ga henne ett godt sete ombord på 39. Hun skrøt av AVOD systemet, hun synes at 757en kanskje var litt liten, men komforten var helt greit.

Problemet som oppsto var på returen.

Avreise fra Chicago var søndag 27. desember via EWR. . Jeg droppet mamma av 3 timer før avreise grunnet fyrverkeri incidenten i DTW ett par dager før. Den dagen var det kun mindre forsinkelser, men CO2976 kom nesten to timer sent inn grunnet ATC mens alt annet stort sett gikk på rute. På pda.continental.com sto det at Delay reason var ATC. Fikk kjapt en telefon fra mamma, jeg kikket i systemene og fant at det var plass på LH, UA og SAS den dagen. Jeg ba henne ta kontakt med gaten med en alternativ reiserrute og der fikk hun blakt avslag. CO booker ikke om til andre carriers (ikke engang star partnere) når det er vær som er årsaken. Vel, ATC er ikke entydende med vær i USA. Dersom du ser på historien til den aktuelle flighten ser du at vær ikke er årsaken. Den diskusjonen er dog underordnet.

Jeg ba om å få snakke med GAen som nektet å snakke med meg via telefon.

Ett meget viktig poeng her er at mamma skulle videre til Evenes den 28. og den dagen gikk siste SAS flighten kl 1550. Kom hun senere enn det, ville en overnatting være nødvendig. Det brydde CO midt oppå ryggen

Deretter slo jeg på tråden til Elite Desk som ga meg samme leksa. Jeg fikk dog snakke med en supervisor som så problemstillingen med overnatting, men etter å ha stått på vent i nesten en halvtime, ble linjen brutt.

Enden på visa ble at en enkel reise ble ett mareritt for mamma og da jeg snakket med henne på søndag var hun fortsatt fysisk utslitt etter det marerittet CO utsatte henne for kun for å beholde henne på CO metal over atlanteren. Fortjenesten CO fikk var ca. 100 dollar for å forsinke henne en dag ved å beholde henne på CO over dammen.

Reiserute? ORD-EWR og siden CO bruker Express Jet, kom hun inn på A gatene og måtte til enden av C piren for å rekke siste europaflighten med CO ut den kvelden til MAN. Hun var helt utmattet og rakk det såvidt. Transfer i MAN og deretter med SAS til OSL. Hun landet 15 minutter etter at EVE flighten hennes gikk.

Og hva hadde SAS og CO å si på Gardermoen? Hotell og mat må du dekke selv. Ombookingen til en ny flight OSL-EVE var heller ikke gjort av dine kolleger på ORD så jeg måtte snakke med SAS slik at hun ikke måtte booke ny billett OSL-EVE som de ba om (er også SAS EBG). Det tok henne over to timer fra ankomst OSL etter maratonturen hennes for å ordne opp i bagasjekaos og billettkaos.

Så 1600 kroner ut av egen lomme og ankommer hjem en dag sent. Og kofferten? Den var selvsagt tapt. Hun ga MAN gate agentene beskjed om kofferten, de husjet henne ombord og igjen couldn't care less. Bagasjen ble meldt tapt på OSL. Da hun ringte CO og ventet 20 minutter for å komme igjennom, fikk hun beskjed om å ringe SAS. SAS som tar telefonen umiddelbart, kunne kun melde at CO fortsatt hadde kontroll på bagasjen. Høna og egget fortsatte også til jeg traff Mary på COs bagasjeavdeling i Houston da jeg ringte. All honnør til henne som fulgte opp med alle stasjoner og informerte meg daglig.

De så mørkt ut, men på søndag, en uke etter avreise ORD, kom kofferten til Harstad. Modern er ikke noen vårkylling, hun reiser flere ganger i året og er i USA en gang i året, hun kunne melde at dette var den verste opplevelsen og kundebehandlingen hun noen gang har fått av ett flyselskap.

Og jeg er enig. Tom, denne standarden holder ikke for ett Star medlem. Før jeg flyttet til Chicago, pendlet jeg hver 3. uke fra Oslo og hit i over 6 år. Ja, jeg er klar over at ting kan skje, men det er velkjent at du lærer ditt flyselskap å kjenne den dagen noe går gærnt. Og i 2009 har CO feilet meg flere ganger her i USA, men denne opplevelsen tok kaka.

Hva er policyen til UA, US, LH, LX, SQ og SK over atlanteren dersom en passasjer risikerer å bli ett døgn sen? Jeg har fløyet med alle og har erfaring fra situasjoner som dette fra alle bortsett fra SQ. Ett godt eksempel: Kjøpte 3 billetter med US da de åpnet ARN ruten sin for å teste dem ut. (ja, vet at produktet på de gamle 762ene deres er elendig, men billettene var grisebillig. At jeg ikke brukte den ene av billettene er en annen historie..) På returen gikk ruten ORD-PHL-ARN og begge gangene jeg reiste var ORD-PHL forsinket grunnet ATC. Begge gangene hadde US allerede booket meg om til LH ORD-FRA-ARN før jeg kom opp til podiumet for å sjekke hva planen var. De andre partnerne har samme policy.

Det er soleklart at man bør forsøke å holde pax innenfor eget selskap, men når det innebærer en dags forsinkelse og at SK fikk MAN-OSL uansett, kan det umulig være verdt det for enn skarve hundredollarseddel?

Jeg skal ikke ta opp mer av din tid, Tom. Det jeg ønsker fra Continental er at dere dekker hotellet og kostnadene min mor hadde i forbindelse med denne forsinkelsen, tilsammen 1600 kroner. I tillegg bør hun få en 600 dollar voucher for future flight på CO for en uke forsinket bagasje og for det hun her gikk igjennom.

Jeg håper du kan hjelpe
 
Og nettopp derfor skal du bruke WIAS!! :)

Nåja, ikke helt problemfri denne heller, opplevd pax med booking fra denne portalen som har stått i Hellas uten gyldig billett hjem, dvs. WIAS har utstedt den elektronisk, problemet er at AEGEAN ikke aksepterer disse billettene
 
Jeg kan melde at Continental er det verste selskapet jeg har opplevd naar det gaar galt.

Er sjokkert over hvordan de har behandlet meg 4 ganger i loepet av tiden jeg har vaert Platinum og i tillegg den elendige behandlingen modern fikk da hun skulle hjem til jul.

Her er historien hennes, har purret CO 6 ganger, men ikke faatt tilbakemelding 8 maaneder senere.


Tenkte på "Houston we've got a problem" når jeg leste dette:lol:
 
To eller tre ganger har jeg forsøkt å sende e-post til Continentals kundeservice med spørsmål om One Pass-programmet (onepass@coair.com). Aldri fått svar.

I tillegg til deres nettsider er håpløse å navigere, er det - så vidt jeg kan se - ingen generell supporttjeneste via e-post.

Da jeg skulle booke en reward-reise i 2008, måtte jeg telefonisk kontakte et kontor i Houston og sitte i telefon i sikkert 30 minutter (dvs. telekostnader tilsvarende en midtuketur med Norwegian til Alicante.).

Deilig med direkterute? Ja. Be til høyere makter om at trøbbel ikke oppstår? Også ja.
 
Da jeg skulle booke en reward-reise i 2008, måtte jeg telefonisk kontakte et kontor i Houston og sitte i telefon i sikkert 30 minutter (dvs. telekostnader tilsvarende en midtuketur med Norwegian til Alicante.).

Bruk Skype hvis du skal ringe et 800-nummer i UK eller USA - gratis ;) Og CO har faktisk gratisnummer til booking. Her hjemme har det jo gått inflasjon i overprisede nummer hos flyselskaper og alle andre.
 
Last edited:
Bruk Skype hvis du skal ringe et 800-nummer i UK eller USA - gratis ;) Og CO har faktisk gratisnummer til booking. Her hjemme har det jo gått inflasjon i overprisede nummer hos flyselskaper og alle andre.

Og uansett er det grisebillig(inspirert av Tommy-språk!) å ringe USA fra norsk fastnett - langt billigere enn å ringe mobil innenriks (og siden USA ikke skiller mobil/fastnett(men mottager betaler ved mobil) - var det faktisk langt billigere å ringe min amerikanske mobil fra norsk fastnett, enn det var å ringe min norske mobil - selv om jeg befinner meg i Norge...
 
Back
Top