Mustang og andre på Kjeller

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Mustang og andre på Kjeller

Spitfire foundation of Norway dro igang arrangement på Kjeller idag med ett par celebre gjester. Dette i sammenheng med flydagen som ble arrangert på en rekke flyplasser rundtom i landet.

Håper bildene faller i smak, Kommentarer biter ikke :)

Re: Mustang og andre på Kjeller

Takk for at deler bildene med meg og alle andre - flotte bilder på en blå himmel. Skarpe og flotte motiver.

Jan

Skarpe og flotte bilder :) Eneste som trekker litt ned er lukkertiden.

Meget flotte motiver/bilder. Noe av det beste jeg har sett.
Flotte closeup av Spitfire pilot Per Cederløv ser jeg. Noen av oss hadde gleden av å være tilstede på Spitfire foredrag sist fredag på Sola i lokalene til SFFK der Per fortalte om sin karriere og flyging for Biltema. Brigader Birger Martin Strand og Tor Johannessen som begge har en karriere fra Spitfire tiden i RNoAF holdt en levende beretning om hvordan det var å fly Spitfire tidlig på femti-tallet. I tillegg holdt Espen Tjetland foredrag om sin utsjekk på Spitfire i England sist år.
En fantastisk flott aften i det rette miljøet før Flydagen på lørdagen.
Baksete tur i Mustang kan jeg anbefale for de alle som ønsker seg en flight for livet.

Takker for hygglige meldinger :)

OJB, det hørtes ut som en drømmekveld. Har pratet med Per ett par ganger og han er en utrolig trivlig kar. Baksete tur i Mustangen er en drøm som er nesten like stor som i F-16 for min del. Hvor mye koster noe sånt ?

toftos, ja jeg har brukt litt høy lukkertid, jeg tok endel bilder med lavere lukkertid også ,men dette gikk rett til H****** ,var stortsett bare ett bilde med lang lukkertid jeg fikk til og det er i samlingen her. Så da får det heller være litt mindre bevegelse i propellene og skarpe fly ellers ;)

Imponerende bilder! Noen av de beste flybildene jeg har sett på veldig lenge:)

Back