• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Mustang og andre på Kjeller

TigerBlack

ScanFlyer ettellerannet..
Mustang og andre på Kjeller

Spitfire foundation of Norway dro igang arrangement på Kjeller idag med ett par celebre gjester. Dette i sammenheng med flydagen som ble arrangert på en rekke flyplasser rundtom i landet.

Håper bildene faller i smak, Kommentarer biter ikke :)

Re: Mustang og andre på Kjeller

Takk for at deler bildene med meg og alle andre - flotte bilder på en blå himmel. Skarpe og flotte motiver.

Jan

Skarpe og flotte bilder :) Eneste som trekker litt ned er lukkertiden.

Meget flotte motiver/bilder. Noe av det beste jeg har sett.
Flotte closeup av Spitfire pilot Per Cederløv ser jeg. Noen av oss hadde gleden av å være tilstede på Spitfire foredrag sist fredag på Sola i lokalene til SFFK der Per fortalte om sin karriere og flyging for Biltema. Brigader Birger Martin Strand og Tor Johannessen som begge har en karriere fra Spitfire tiden i RNoAF holdt en levende beretning om hvordan det var å fly Spitfire tidlig på femti-tallet. I tillegg holdt Espen Tjetland foredrag om sin utsjekk på Spitfire i England sist år.
En fantastisk flott aften i det rette miljøet før Flydagen på lørdagen.
Baksete tur i Mustang kan jeg anbefale for de alle som ønsker seg en flight for livet.

Takker for hygglige meldinger :)

OJB, det hørtes ut som en drømmekveld. Har pratet med Per ett par ganger og han er en utrolig trivlig kar. Baksete tur i Mustangen er en drøm som er nesten like stor som i F-16 for min del. Hvor mye koster noe sånt ?

toftos, ja jeg har brukt litt høy lukkertid, jeg tok endel bilder med lavere lukkertid også ,men dette gikk rett til H****** ,var stortsett bare ett bilde med lang lukkertid jeg fikk til og det er i samlingen her. Så da får det heller være litt mindre bevegelse i propellene og skarpe fly ellers ;)

Imponerende bilder! Noen av de beste flybildene jeg har sett på veldig lenge:)

Back