Muligheter for kjöp av Fast Track på OSL?

Molinari

ScanFlyer Silver
Muligheter for kjöp av Fast Track på OSL?

Kom gjennom Fast Track på OSL for 20 minutter siden, og der var det en kö av pensjonister som så ut som de hadde tatt feil av bussen til Årjäng og bussen til OSL.
Jeg spurte Old-Timeren som sto ved sjekkpunktet hva dette var for noe, ettersom dette ikke var "Your average crowd" i FT. Ha sa det var gruppetur til VIE på billigbilletter, men at det var mulig å kjöpe tilgang til FT dersom den som booket (og da tastet han i luften med fingrene sine) visste hva den gjorde.

Mmmm skeptisk sa jeg, og ymtet noe om det var hans gamle klassekamerater som han hadde sluppet igjennom.... neida - han insisterte på at det var muli å kjöpe tilgang for en ekstra penge...
Joa svarte jeg - det heter Y+, C eller Gullkort....

Men er det noen som har hört at det er mulig å kjöpe seg FT??

Re: Muligheter for kjöp av Fast Track på OSL?

Reiste til MAD på gruppe-booking i Economy med SK i fjor, og fikk beskjed ved innsjekk om at vi kunne benytte FastTrack da "det var inkludert".

Ehhh... Så SAS gir fast track på gruppereiser men kan ikke gi dette til EBG innenriks?

Ultrafjøs.

Hvis en gruppe er booket i Økonomi Extra fungerer det vel...

Vet også at noen "små-fine" charterflighter med SK/WF betaler for fasttrack.

Videre hørte jeg noen rykter om at man nå får bruke fasttrack ved codeshare - så lenge du har booket det som en SK-flight... :rolleyes:

Hvis en gruppe er booket i Økonomi Extra fungerer det vel...
Hadde definitivt ikke Eco Extra hvis jeg skal dømme etter service ombord, satt langt bak gratis mat og drikke på ordinær MAD-flight. Bookingklasse G.

Videre hørte jeg noen rykter om at man nå får bruke fasttrack ved codeshare - så lenge du har booket det som en SK-flight... :rolleyes:

Sådan er det i hvert fald i CPH efter hvad jeg har hørt fra SGS. Har du C-klasse billet med fx. Lufthansa booket under SK-flynummer må du benytte Fast Track. Har du en C-klasse billet med Lufthansa booket under LH-flynummer må du ikke benytte Fast Track...

Ehhh... Så SAS gir fast track på gruppereiser men kan ikke gi dette til EBG innenriks?

Ultrafjøs.

Det kan se slik ut. Får vel kontakte EB så får vi se hva de svarer...

Sådan er det i hvert fald i CPH efter hvad jeg har hørt fra SGS. Har du C-klasse billet med fx. Lufthansa booket under SK-flynummer må du benytte Fast Track. Har du en C-klasse billet med Lufthansa booket under LH-flynummer må du ikke benytte Fast Track...

Med mindre du er EBP eller EBG.......da kan du bruke Fast Track så lenge du fly *A

Dette høres rart ut da de som regel er veldig strenge i FastTrack. Jeg prøver meg alltid på FastTrack selv om jeg reiser innenriks om det er lang kø - og det går som regel ikke. Men en gang sa damen "Vi kan jo late som du reiser utenriks, eller hva?" - og da smatt jeg igjennom. Ellers kommer jeg alltid gjennom uansett Star Alliance-selskap, og jeg får alltid ha med meg en gjest.

Dette virker jo helt døllt!
Inkonsistens er vel kanskje et velvalgt ord i denne settingen?

BF:cool2

Da har svaret fra SAS kommet - og jeg aner ugler i mosen angående grupper som går igjennom på Fast Track på billigbilletter.
Discus: Husker du hvor gruppereisen var kjøpt?? Kjapp mail dit kan jo evt avklare hvordan de gjorde det....

Vi setter pris på din tilbakemelding og at du gjorde oss oppmerksom på dette.

I følge SAS sitt regelverk er det ikke mulig å kjøpe tilgang til Fast Track ved hjelp av penger.
Det er ikke mulig å oppgradere en happy/lavpris billett til en flex/business billett.

Så du har helt rett ,det er bare SAS business billetter og economy extra billetter som kan benytte Fast Track , samt alle med eurobonus gull kort.

Sender med en link fra www.sas.no hvor du kan lese mer om dette:

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/Fast-Track/

Selvfølgelig vil de pedantiske blant dere påpeke at også EBP kan benytte Fast Track - men med denne kommentaren, så slipper dere å kommentere det :)

Vi må også huske på at det er SAS som betaler for Fast Track her så de kan sende hvem de vil igjennom. Men det er jo ikke helt heldig i hht til konseptet da....

Men vil jo tro at de ved enkelte anledninger sender noen rett igjennom der hvis det er tidsnød...

S

Discus: Husker du hvor gruppereisen var kjøpt?? Kjapp mail dit kan jo evt avklare hvordan de gjorde det....

Nei, gjennom et eller annet reisebyrå, antar et av forretningsbyråene siden det var jobbtur. Folk beskjed både på SAS-automatene og i skranken om at man kunne bruke fasttrack, så det er ikke noe en eller annen på innsjekk har sagt i vanvare. Tolker det dithen at det må ligge inne i et eller annet SAS-system.

Gruppen var splittet på to fly på to forskjellige dager også, tipper det var 20-30 i hver gruppe.

Såvidt jeg har forstått er grunnen til at SK er så voldsomt strenge med denne fasttracken sin på OSL, at de blir fakturert per pax som går gjennom denne, og ikke en fast pris.

Jeg tror ikke gruppebookinger i seg selv gir adgang til fasttrack, men godt mulig det er noen fancy muligheter som finnes. Som sagt vet jeg om SK og WF-chartere der hele flyet har hatt tilgang til fasttrack etter avtale. (Som kjent er det ikke mulig å ha "egen sluse" for en charterflight på request på OSL).

Back