Mulighet for å kjøpe ekstra bagasje hos Qatar

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Mulighet for å kjøpe ekstra bagasje hos Qatar

Er det noen her inne som vet om det er mulig for å betale for ekstra bagasje hos Qatar?

Eller er det overvekt pr kilo som gjelder? Noen som vet hvor mye det i så fall er snakk om pr kilo for Oslo-Doha-Manila?

Pleier de å være veldig strikse med innsjekket bagasje?

Takker på forhånd for hjelp her!

Re: Mulighet for å kjøpe ekstra bagasje hos Qatar

Er det noen her inne som vet om det er mulig for å betale for ekstra bagasje hos Qatar?

Eller er det overvekt pr kilo som gjelder? Noen som vet hvor mye det i så fall er snakk om pr kilo for Oslo-Doha-Manila?

Pleier de å være veldig strikse med innsjekket bagasje?

Takker på forhånd for hjelp her!

40 USD pr kilo ifølge Qatarairways.com. Ikke mulig å kjøpe ekstra kolli slik jeg leser det.

2 erfaringer i familien:

Oslo - Doha - Phuket; Bagasje veide 25kg, håndbaggasje 10 kilo. måtte betale 2kg overvekt (ca 300kr). Dette var før de økte til 30kg innsjekket.

Hong Kong - Doha - Oslo; tillatt 120kg (4 i reisefølget), kom med 133. Gikk fint, ingen gebyr å betale.

Sjekk med EK også...

Min erfaring er at det er litt personavhengig hvor strikse de er, men jeg ville ikka ta sjansen på for mye overvekt uten å være forberedt på å betale for det. Da vi i 2010 reiste med Qatar direkte fra Cebu til Doha var de voldsomt pirkete, og jeg måtte ta ut en jakke fra håndbaggasjen for å komme ned på de tillatte 7 kg. Men de godtok at jeg bare la jakken over skulderen (Etter innsjekk la jeg den imidlertid tilbake i håndbaggasjen igjen:-) ).

Dersom du er medlem i Qatar Privilege Club kan du også kjøpe 10 kg ekstra innsjekket baggasje for 10.000 poeng, men du må ha reist 1-2 turer for å tjene opp tilstrekkelig poeng først. Dette må imidlertid bestilles på forhånd, enten direkte på nettsidene til Qatar, eller ved å sende inn et bestillingsskjema på e-post. Dette har vi benyttet oss av flere ganger, da vi ikke får benyttet poengene til noe annet fornuftig. Dersom du er Silver-medlem eller bedre i deres Privilege Club kan du ta med 10 - 20 kg ekstra baggasje kostnadsfritt (avhengig av medlemsnivå).

Regner forøvrig med at du er klar over at Qatar tillater 30 kg innsjekket baggasje som standard også på de billigste bilettene.

Back