Re: Mulig kjøp av speilrefleks.
Originally posted by FlyHi
Nikons D40 gør ikke rigtigt tricket for mig - finish, størrelse, vægt samt begrænsningerne i valg af objektiv trækker ned.
Jeg er enig med deg at objektivbegrensningene er negativt, men etter at jeg holdt D40 og 400D fant jeg ut at det var/er et klart skille mellom de to. D40 og 400D har omtrent den samme størrelsen, men ergonomien er forskjellig. Kvaliteten er også forskjellig (400D kjennes mer plastaktig, men ikke slik som 300D).
Men den største overraskelsen jeg fikk var søkeren i D40 - En merkbar forbedring fra den i D70, D50.
Vede: Det beste rådet jeg kan gi deg er at du bør ta en tur i butikken (helst en der selgerne har ekspertise; f. eks. Stavanger foto eller Foto-sentralen) og se på alle de aktuelle kameraene. Det er tross alt du som skal ha kameraet - ikke oss andre, og da er det også viktig for deg å finne ut om du liker ergonomien på huset før du kjøper det.
Hvis du velger en D40, bør du merke deg at Nikon Norge kjører
"flashback" kampanjen (totalverdi: 3540 kr) på D40/D40x kit ut juni.
Den laveste prisen jeg har sett på D40 kit er 3999 hos Expert.
Som valg av tele-zoom objektiv til Nikon er 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR Zoom-Nikkor et bra alternativ. Dette objektivet koster $469.95 (ca. 2900 kr.) hos B&H i NY.
Originally posted by Vede
Her var det masse ord og tall som ikke sa meg så mye. Kan noen fortelle meg hva alt dette betyr ...
En grei beskrivelse av Nikon's akronymer finner du
her og
her.
-C