Mulig å ta med plakat i håndbagasjen?

L1011-500

ScanFlyer Silver
Mulig å ta med plakat i håndbagasjen?

Hei!

Er det noen som vet om det er mulig å ta med en sammenrullet plakat (ca 60cm lang) i håndbagasjen? Tenker først og fremst på SAS.

Takker for svar :)

Re: Mulig å ta med plakat i håndbagasjen?

Hei!

Er det noen som vet om det er mulig å ta med en sammenrullet plakat (ca 60cm lang) i håndbagasjen? Tenker først og fremst på SAS.

Takker for svar :)

I utgangspunktet er det sikkerhetskontrollen som er flaskehalsen når det gjelder hva man får med seg der. En plakat burde komme seg gjennom der. Jeg kan ikke se at det skulle by på noen problemer å få den ombord. Utgangspunktet er om den passer i hattehyllen. Dersom den ikke passer det, kan du jo spørre om den kan plasseres i et av skapene ved galley. Lengden av den tilsier at den ikke kan plasseres foran deg i setet.

Ein kollega hadde med poster i rull til usa i mai, ingen problemer det ihvertfall. Vi fløy SAS til IAD og United eller US airways videre til IND. Ingen klager noen plass!

Fløy TOS-OSL-CPH-NCE med SK med et større plakat (sammenrullet A0-ark), ingen problemer.

Dette er ingen problem. Men ha den i et hylster, ellers vil den ikke overleve hattehyllen.

Tusen takk for svar folkens! Da ser det ut som dette ikke er noe problem. Og ja, et hylster er nok lurt :)

Det går fint, både med SAS og Widerøe. Det største problemet er at man har en lei tendens til å glemme igjen røret både her og der, så vær obs på å sjekke før du går ut av fly, tog og buss at du har det med deg. Kollegaer av meg har glemt det igjen alle steder, jeg har heldigvis bare glemt igjen mine postere på hjemmreisen, og da er det like greit å få trykket opp en ny.

Back