• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

MUC og 30 minuttet connection, er det gambling ?

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Er det tull av meg å prøve å rekke Denne ?

Flyavgang 2 mandag, 19. juni 2006

Avreise: 18:10 Oslo, Norge - Oslo Airport
Ankomst: 20:25 Munich, Tyskland - Franz Josef Strauss, terminal 2
Flyselskap: Scandinavian Airlines 3681 e
Fly: Airbus Industrie A319
Operated by Lufthansa

Flybytte er nødvendig. Tid mellom flyavganger = 0t:30

Flyavgang 3 mandag, 19. juni 2006

Avreise: 20:55 Munich, Tyskland - Franz Josef Strauss, terminal 2
Ankomst: 22:25 Nice, Frankrike - Cote D'Azur, terminal 1
Flyselskap: Scandinavian Airlines 3257 e
Fly: Canadair Regional Jet 100
Drives av annet flyselskap

Replying to Topic 'MUC og 30 minuttet connection, er det gambling ?'

Sørg iallefall for å ha gjennomgåande bilettar, så du er sikra dersom du IKKJE når det!! ;)

Välkommen ner till Rivieran

Originally posted by Savipix

Välkommen ner till Rivieran

Takk , 4 dagers "kurs".....

Originally posted by wf145

Sørg iallefall for å ha gjennomgåande bilettar, så du er sikra dersom du IKKJE når det!! ;)

Jepp, dette blir på "ordentlige" biletter .....

/Geir

Vart är det du skall? Sofia-Antipolis?

Originally posted by P.A. VIKING

Originally posted by Savipix

Vart är det du skall? Sofia-Antipolis?

Yepp

Silicon Valley d'Europe. Bring shorts and t-shirt

Tja 30 minutter er jo litt knapt det kan jo gå eller det kan gå slik:

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=10718

Tja , da får det blir LH4150 dagen etter.....

Vil sige at 30 minutter er lige kort nok.....forvent minimum 45 minutter....

Hilsen Ole

Jeg har lavet connection i MUC på 30 minutter mange gange - og har aldrig oplevet problemer med det - selvom du nok skal være indstillet på at løbe direkte til gate.

Specielt når man ankommer med CRJ og bliver parkeret på den yderste remote kan det tage lidt tid at komme til næste gate.

Hvis du ikke bliver parkeret remote er der for det meste kun få skridt til næste gate. MUC er en rigtig fin lufthavn til connections og jeg vil til enhver tid foretrække den - fremfor f.eks. FRA.

Men som skrevet andetsteds, så hjælper det at have sammenhængende billet. LH-personale i MUC er yderst søde og gør alt hvad de kan for at vente til sidste øjeblik med at lukke gaten, hvis de ved nogen er på vej. Det har jeg oplevet flere gange - endda også at de bestiller en ekstra kørsel til flyet når de lige har sendt bussen afsted - og det endda på Standby-billet. Har også set flere eksempler dernede på at pax er blevet hentet ved ankomst og ekskorteret til næste fly hvis de er lidt forsinkede.

God tur til Rivieraen - jeg tager selv derned igen d. 22 i en uges tid - denne gang med SK på D-klasse ;-)

30 min er ikke noe problem på MUC, hele terminal 2 (LH/star terminalen) er bygd og planlagt for å ha så kort som mulig overgang for passasjerene. De bruker ofte buss for å kjøre pax fra fly til neste fly.

Enig med Superhai. Det er normalt ikke noe problem med 30 min transfer i MUC. Har hatt slike turer flere ganger og det har alltid gått helt problemfritt. OG, om du nå har gjennomgående billetter blir du ivaretatt med alternativ reise og hotell/mat etc av LH om du mot formodning ikke skulle rekke dette.

Få deg et sete lang frem i flyet. Noen pax er utrolig trege når det gjelder å komme seg av, spesielt når man selv står bak og kaster stressende blikk på klokka!

Om du får kjøpt billett med denne forbindelsestiden, så skjønner jeg ikke at dette skal være et så stort sjansespill. Det eneste negatvie som kunne skje var at du måtte ta neste fly, eller ble booket inn på et hotell for natten.

Inbound fly til OSL var >30 minutter forsinket , og et besøk i SAS' skranken på avgang utland ordnet raskt en ombooking med SK til AMS videre til NCE.

Veldig greit å reise med selskaper som har nettverkene på plass gitt :)

Så selv om bag ankom NCE dagen etter oss så ble det en grei tur med SAS og en like grei tur med KLM* gammel 737-400 til NCE.

/G

Back